Avatar billede sigurd_h Praktikant
30. september 2011 - 20:14 Der er 9 kommentarer

KVM Switch spørgsmål

Hej
Jeg har et spørgsmål vedr. en KVM switch.
Jeg har kigget på denne her: http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&cid=1197319400624&packedargs=locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper&childpagename=DLinkEurope-DK/DLProductCarouselMultiple&p=1197318959116&packedargs=TopLevelPageProduct%3DHome%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318822554

og kan se at der er plads til 4 vga indgange fra computeren, så man kan bruge 4 computere til en skærm, en tastatur og mus. Men kan jeg godt undlade skærm-delen. Jeg har nemlig flere skærme som jeg vil bruge, men kun et tastatur og mus.
Altså kan jeg bare lade være med at smide vga fra computerne i KVM switchen og istedet direkte i forskellige skærme?

På forhånd tak.

Sigurd
30. september 2011 - 20:16 #1
Svaret er JA - det princip kan du godt...!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2011 - 20:23 #2
det kan du gøre langt billigere med en usb-switch, så du deler en logitech usb-dims.
fx http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/keyboard-mice-combos/devices/7305 som kører via deres Unifying-modtager, og den sætter du til en http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_switch/usb_switch_4_vejs_1234_da.html
og det er så det.
400kr for kb/mus og 120kr til omskifter. Og så er tastatur/mus jo trådløs, så der er ikke noget med at fedte rundt med kabler.

Du skal også lige forbi BIOS på maskinerne og slå tastaturtjek fra ('wait for F1 if error...' skal være disabled)
Avatar billede sigurd_h Praktikant
30. september 2011 - 20:31 #3
Tak for de hurtige svar.
Normalt bryder jeg mig ikke om trådløse - rent princip :-) Men løsningen kan vel bruges bare med trådløs?
Eller jeg synes kun at jeg kan se én usb indgang på den USB switch?
Og hvordan forbinder jeg den til computerne? Er det firewire?
Avatar billede sigurd_h Praktikant
30. september 2011 - 20:34 #4
Og lige et tillægsspørgsmål til KVM switchen?
Hvilke kabler skal jeg bruge for at forbinde den til computerne? Altså mus og tastatur?
Vil bare prøve at beregne den totale pris inden.
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 01:20 #5
Er det 4 Windows maskiner, så kan man evt. også overveje MouseWithoutBorders, til musen.

http://blogs.technet.com/b/next/archive/2011/09/09/microsoft-garage-download-mouse-without-borders.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2011 - 12:29 #6
>Wally73
fiks løsning, og som de skriver i teksten:
In fact you can control up to four computers from a single mouse and keyboard with no extra hardware needed
så fælles tastatur er også muligt
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 14:24 #7
#6 så den faktisk først den anden dag og skannede kun lige teksten, så anede faktisk ikke at tastaturet også var inkluderet. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2011 - 19:49 #8
>Wally73
my bad - jeg kom til at læse teksten igennem ;)
det er jo faktisk en mega smart løsning. 3 hip fra mig...
Avatar billede sigurd_h Praktikant
04. oktober 2011 - 13:59 #9
Cool, det vil jeg prøve.
Tak - svar?