Avatar billede knuthbecker Nybegynder
29. september 2011 - 17:17 Der er 5 kommentarer

skal jeg have garanti for dette?

hej eksperter,
jeg har i min tidligere tråd fortalt om mit problem med en forbindelse mellem computerskærm og computer. Det viste sig at være grafikkortet der var defekt. Jeg var dog så heldig at der var garanti på, men det viste sig at der ikke sad en form for markat/klistermærke på, så derfor ville de ikke dække det. Min far og jeg overvejer derfor at gå til retten med det, da min far har en uddanelse som jurist, og mener at de stadig skal betale garantien når man har regningen. Ville så vide mig helt sikker på om det er rigtigt, så det kunne være dejligt med et par svar og evt. et link til forbrugerstyrelsens regl med hensyn til det?
p.s min computer er købt hos et firma der hedder mm-vision.

- knuth
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2011 - 17:26 #1
Har MM-Vision ikke bygget pc for dig, så de ved hvad den indeholder?
Du kan som forbruger da ikke stilles til ansvar for at der manger en markat på en pc de har samlet.
MM Vision burde jo ikke have sat det grafik kort i hvis markaten manglede. Og du har som forbruger 24 måneders reklamationsret som du kan benytte dig af.
Og det nævnte kort står vel på regningen?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 17:57 #2
Hvis du har købt computeren samlet - og altså ikke selv har udskiftet grafikkortet, så er der selvfølgelig garanti på det hele.
Det er slet ikke køberens opgave, at vide noget om hardwaren.
Avatar billede Six Nybegynder
29. september 2011 - 19:38 #3
Hvis computeren er købt samlet, må det givetvis være butikkens ansvar at bevise deres påstand, som jo er indirekte at du selv har pillet ved grafikkortet og derved fjernet markatet.
Avatar billede knuthbecker Nybegynder
30. september 2011 - 16:35 #4
tak for alle svarne, men der er ikke nogen der har et link vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 17:00 #5
Jamen hvis MM Vision bare ignorerer dig så må du jo sige du vil kontakte forbrugerklagenævnet og se hvad de siger til din sag.
http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet