Avatar billede inteeeL Nybegynder
29. september 2011 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til mysql via PHP (wamp-server)

Hej eksperter.

Jeg har lige fået installeret wamp 2.1, men er stødt på et problem. I starten virkede det som det skulle, men af en eller anden grund får jeg nu en fejl. Da jeg installerede wamp, fulgte en testmysql.php, som indeholder følgende kode:

<?php
$link = mysql_connect('hostname','dbuser','dbpassword');
if (!$link) {
    die('Could not connect to MySQL: ' . mysql_error());
}
echo 'Connection OK'; mysql_close($link);
?>

Jeg har ikke ændret i koden efter installering. Jeg har uploadet et billede, så i kan se resultatet, hvilket i dette tilfælde er en masse fejl:

http://i52.tinypic.com/2isayrt.jpg

Nogen forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2011 - 16:05 #1
'hostname' er forkert
Avatar billede inteeeL Nybegynder
29. september 2011 - 16:18 #2
Det har du ret i. Meget logisk og noget dumt af mig at overse:
Værten findes ikke.

Jeg har rettet $link til følgende:
$link = mysql_connect('localhost','','');

Lige et andet spørgsmål, hvis jeg kan få lov at få det med her. :-)
Hvor sætter man kodeord på phpmyadmin (mysql)? Jeg har set på config.ini.php - dog uden held.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
29. september 2011 - 17:48 #3
Om ikke andet kan du smide et svar Arne, som tak for dit input. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2011 - 18:56 #4
Der maa vaere noget i config.ini.php som aktiverer det.

Har du sat et kodeord paa MySQL root?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2011 - 18:56 #5
og et svar
Avatar billede inteeeL Nybegynder
29. september 2011 - 23:13 #6
Jeg fandt ud af det, lidt rettelser i config.ini.php får det til at virke. Tak for hjælpen :-)