Avatar billede LarsLj Novice
26. september 2011 - 13:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Send mail fra Unoeuro webhotel med C#

Hej.

Jeg skal kode et par linjer, som skal sende en email. Det meste virker, men jeg har problemer med selve afsendelsen.

Unoeuro skriver, at jeg skal bruge "smtp.unoeuro.com". Min kode står nedenfor, men hvordan får jeg kodet Unoeuros SMTP server ind? Jeg har en idé om, at koden skal være noget i den stil her:

System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "smtp.unoeuro.com";

... men det lader til, at den ikke vil acceptere kommandoen, selvom jeg har tilføjet navnespacet System.web.mail øverst.

Idéer modtages gerne :-).

venlig hilsen
Lars

Min kode er:

string ToName = navn;
string ToEmail = kundemail;

System.Net.Mail.SmtpClient smtp = new SmtpClient();
smtp.EnableSsl = false;
System.Net.Mail.MailMessage mailMessage = new System.Net.Mail.MailMessage();
System.Net.Mail.SmtpClient.

mailMessage.From = new System.Net.Mail.MailAddress(FromEmail, FromName);
mailMessage.To.Add(new System.Net.Mail.MailAddress(ToEmail, ToName));
mailMessage.Subject = ("Kvittering for tilmelding");
mailMessage.Body = "<h2>Tak for din tilmelding</h2><p>Du er tilmeldt kursus " + kursus_value + "</p>";
mailMessage.Body += "<p>&Oslash;vrige data: " + bodytext_all + "</p>";

mailMessage.IsBodyHtml = true;
smtp.Send(mailMessage);
Avatar billede Syska Mester
26. september 2011 - 13:51 #1
Dette er old style, vist nok .NET 3.5 og bagud.
System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "smtp.unoeuro.com";

Du kan sætte din Smtp server enten i web.config eller på selve SmtpClient class.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.mail.smtpclient.host.aspx

Dvs.
smtp.Host = "smtp.unoeuro.com";

mvh
Avatar billede LarsLj Novice
26. september 2011 - 14:49 #2
Hej Buzzz

Hvis jeg ser bort fra den fornærmelse, det er at blive kaldt gammeldags, så har du ret. Du har ganske enkelt løst mit problem. Tak skal du have MEN: Vil du ikke godt lave en kort svar til mig frem for en kommentar. Jeg kan ikke give dig point ud fra en kommentar.

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede Syska Mester
26. september 2011 - 20:52 #3
Heheh, det er skam ikke fornærmelse.

System.Web.Mail er bare obsolete og vil nok blive fjernet i .NET 5.

Så det er mere for at sikre dig at det også vil virke i fremtiden. Det hele er nemlig blevet flyttet til System.Net.Mail, da folk ofte også bruger mail i Win Apps.

og svar.

mvh