Avatar billede KFjorbak Nybegynder
26. september 2011 - 00:11 Der er 10 kommentarer

Kombinationsboks med procenter

Jeg har lavet en brugerformular i vba, der indeholder en kombinatinsboks med en liste med 50%,100%,150% og 200%.
Mit problem er, at når man i listen vælger en procentsats, så bliver værdierne lavet om til 0.5,1,1.5 og 2 istedet.
Min kode ser sådan ud:

With lstKritiskSygdomDækning
    .RowSource = "Dækning"
    .ListIndex = 0
End With

hvor Dækning er en liste i et regneark med procentsatserne(hvor procenttegnet er med).

Er der noget man kan tilføje koden, sådan at satserne bliver vist med procenttegnet efter?
Avatar billede H_Klein Novice
26. september 2011 - 18:16 #1
Hej KFjorbak,

Kan du ikke lægge en linie ind der formattere cellen f.eks.

Selection.Style = "Percent"

Du skal lægge formatteringen ind inden du lægger værdien ind, men så burde det også kunne fungere...
Avatar billede KFjorbak Nybegynder
26. september 2011 - 20:47 #2
Hej H_Klein

Tusind tak for svaret.
Er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal formatere den, for det er jo ikke en celle, men en liste?
Kan man ikke tilføje noget til With-funktionen, sådan at det fremstår som procent?

Venligst Kia
Avatar billede H_Klein Novice
26. september 2011 - 22:58 #3
Hej Kia,

Er der en mulighed for at du kan sende om ikke hele arket så en lille bid af det, da jeg har nemmere ved at arbejde med noget jeg kan se på skærmen. Jeg ønsker ikke at snage men jeg har bare svært ved at forestille mig det her inde i hovedet...

Min mail er vist i min profil :-)

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede KFjorbak Nybegynder
26. september 2011 - 23:44 #4
Selvfølgelig :) har sendt den!
Avatar billede H_Klein Novice
27. september 2011 - 18:04 #5
Hej igen,

Jeg har kigget på det, men jeg kan simpelthen ikke greje hvordan man skal få det ændret. Beklager at jeg ikke kan hjælpe med denne her, men den er godt nok kringlet... Kan være jeg prøver igen, men i første omgang må jeg desværre nok give op :-(
Avatar billede KFjorbak Nybegynder
27. september 2011 - 20:47 #6
Øv, men tak fordi du prøvede :)
Avatar billede supertekst Ekspert
30. oktober 2011 - 11:10 #7
Du skal være velkommen til at filen - vil godt gøre et forsøg.

@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. oktober 2011 - 13:37 #8
Har du fået dette problem løst?
Avatar billede KFjorbak Nybegynder
31. oktober 2011 - 13:56 #9
nej, det blev aldrig løst, så jeg valgte at gøre det på en anden måde, men det kunne da være rigtig godt at vide, hvordan man gør, så du må meget gerne kigge på det :)
sender filen.
Avatar billede peterankerdal Nybegynder
29. november 2012 - 15:17 #10
Fik du nogensinde løst problemet? :)