Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
25. september 2011 - 13:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samme Itunes bibliotek på 4 forskellige enheder.

Hej

Jeg har p.t. en iPhone (3GS), en bærbar og en stationær (samt et NAS - Synology der kører DSM 2.2) og får snart en iPad. I den sammenhæng vil jeg gerne høre om der er en nem måde at holde alle enhederne opdateret med den samme musik, dvs. så når jeg køber noget på iPhonen vil det nemt kunne distribueres rundt på de andre enheder. P.t. synkronisere jeg iphonen med den stationære og så kopieres musikfilerne en gang i mellem til den bærbare (og vice versa), men ender altid med at iphonen mangler de musiknumre jeg gerne vil høre. Har forsøgt at sætte begge itunes op til at gemme på NAS'et, men får problemer når man køber i itunes store - så står den i laaaaang tid og "behandler" og kommer som regel med en fejl og kan så ikke registre nummeret, hvorved jeg kan få lov til at omkonfigurere itunes og downloade (og betale!) nummeret igen!

Håber nogen deruder har haft det samme problem og ligger inde med en løsning.
Avatar billede badazz Novice
17. november 2011 - 22:00 #1
Har haft nøjagtig samme problem.. og det er noget iTunes absolut ikke er god til..

Min løsning var at starte på en frisk.

Kopier alt musik ud i en "sikkerhedskopi mappe"
Slet alle itunes libary mapper, og afinstallere alle itunes.
Installer nyeste itunes på alle maskiner.
Start iTunes på en maskine af gangen, og sæt dit musikbibliotek til en mappe på dit nas. luk herefter itunes,
Så holder du shift nede og og åbner itunes, den vil så spørge til en placering af libary filen, her vælger du opret ny, og gemmer den i mappen på dit nas.
på de andre computeren, holder du ligeledes shift nede, men istedet for at oprette filen, browser du til den du lige har oprettet.

Nu er fordelen. alle iTunes er ENS.. ALTID..
Ulempen er at der kun er en itunes der må skrive til libary filen på samme tid.. oversat til dansk, du må kun have en itunes åben af gangen. (noget jeg håber på apple opfinder en løsning på snarest)

Hvis alt dit musik er købt på itunes, kan du downloadet det igen ved at vælge butik og se efter tilgængelige overførsler, så henter den alle dine apps og musik ned igen, (såfremt det stadig er tilgængeligt) du kan du så tage din sikkerhedskopimappe og ligge musikken ind musikbiblioteket, der ligger en mappe der hedder "føj automatisk til itunes" som med fordel kan bruges.

Nu handler det sidste om opsætning, hvis du har ios5 på dine enheder, kan du bruge wifi sync.

Her har jeg valgt en løsning med en lille computer, som står som "server" og der har jeg lavet et script, der åbner itunes klokken 01:00 hvor min iphone og ipad typisk er til ladning (wifi sync virker kun når enhederne er til ladning) og så syncer enhederne selv, og hvis alt er opsat korrekt, så er musik og det hele kopieret over, når du vågner, scriptet lukker automatisk itunes igen klokken 05:00

Fordele:
Dine itunes er ens, musik er tilgængelig fra alle pc´ere i hjemmet
Dine enheder opdateres og sikkerhedskopieres hver nat.

Ulemper:
Itunes SKAL køre før at wifi sync kan bruges
Der må kun være en iTunes åben af gangen
Du har ingen musik på eks. den bærbare hvis du forlader hjemmet.

Det var mit setup...
Jeg bruger ikke itunes server funktionen i mit nas..
men jeg bruger et nas med 2x1TB harddiske i spejl, men jeg henter også film og podcast.
Jeg undgår at bruge itunes på andre pc´ere end serveren.. den henter også selv nye podcast, (jeg lader itunes stå åben)

Jeg er gerne behjælpelig med flere spørgsmål hvis det er, og hvis min løsning evt. kunne være noget for dig.

Jeg er absolut ikke iTunes champ.. har brugt lang til på af finde den rette og bedste løsning
Avatar billede thenuttyprofessor Nybegynder
04. marts 2012 - 22:56 #2
Problemet ikke løst, men mindre relevant.
Desværre ikke det ønskede svar, badazz, men klart point for en god beskrivelse der måske kan komme andre tilgode.
Læg et svar.
Avatar billede badazz Novice
04. marts 2012 - 23:01 #3
Ping