Avatar billede richardski Praktikant
25. september 2011 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Send til flere

Hej.

Jeg har brug for at sende direkte fra et regneark. Selve koden til at få det gjort er på plads, men jeg vil gerne kunne sende til flere i samme streng. Altså flere modtagere i linien ".SendMail "danny@hansen.dk", _"

Hvad gør jeg?
koden ser således ud...

With Dest
        .SaveAs TempFilePath & TempFileName & FileExtStr, FileFormat:=FileFormatNum
        On Error Resume Next
        .SendMail "danny@hansen.dk", _
                  "skema fra Danny"
        On Error GoTo 0
        .Close SaveChanges:=False
    End With
Avatar billede Tryphon Nybegynder
25. september 2011 - 22:12 #1
Prøv med

.SendMail "danny@hansen.dk; modtager2@domæne.dk", "skema fra Danny".

Jeg mener, at det virker, hvis du semikolonseparerer adresserne, præcist, som du ville have gjort i Outlook.
Avatar billede richardski Praktikant
26. september 2011 - 12:25 #2
Dette har jeg prøvet, men det virker ikke.
Hvis jeg tilføjer endnu et navn med adskildelse af semikolon sender den hverken til modtager 1 eller 2. Men har jeg derimod kun den ene modtager sender den ?
Avatar billede Tryphon Nybegynder
26. september 2011 - 13:29 #3
Du skal lægge alle dine modtagere ind i et array.

Function SendMailToMultipleRecipients()
Dim recipients() As Variant
  ReDim recipients(1 To 2) As Variant

  recipients(1) = "mailadresse 1"
  recipients(2) = "mailadresse 2"
  ThisWorkbook.SendMail recipients(), "Test mail"
End Function
Avatar billede richardski Praktikant
26. september 2011 - 14:16 #4
Hvad mener du med at lægge mine modtagere ind i et array?

Din kode er jo ikke noget problem at kopierer ind og rette til. Men hvor skal den ligge og hvordan?
Avatar billede Tryphon Nybegynder
26. september 2011 - 15:33 #5
Et array er en variabel, der kan indeholde mange forskellige værdier. De enkelte værdier kaldes ved hjælp af en reference til, hvor de ligger i arrayet. I ovennævnte eksempel har jeg lavet et en-dimensionelt array, hvor jeg lægger mailadresserne. Du kan kende et array på, at variablen ender på to paranteser "()".

Du kan evt lægge den umiddelbart før dit første "On Error" statement.

Hvis du vil have flere end to adresser ind, skal du udvide dit array. Kig under ReDim og ændr tallet til det antal mailadresser, du vil have ind.

F.eks. ReDim Receipients(1 to x) as variant, hvor x er antallet af mailadresser

Udfyld kom derefter data i arrayet med
Receipients(3) = "Mailadresse 3"
Receipients(4) = "Mailadresse 4"
etc.
Avatar billede richardski Praktikant
27. september 2011 - 10:07 #6
Nu har jeg brugt timer på at se om jeg kunne få det til at virke, men uden held. Kunne jeg evt. prøve at sende mit ark til dig så du kan se hvad problemet er?
Avatar billede jkrons Professor
27. september 2011 - 11:50 #7
Avatar billede Tryphon Nybegynder
27. september 2011 - 12:33 #8
Lige præcis. Præcis samme løsning.

Men du er velkommen til at maile mig på jc snabela 3xchristensen.dk. Så kigger jeg på det.
Avatar billede Tryphon Nybegynder
03. oktober 2011 - 23:34 #9
Svar som aftalt.
Avatar billede richardski Praktikant
04. oktober 2011 - 12:40 #10
Endnu engang tak for hjælpen :-)