Avatar billede klaf Nybegynder
22. september 2011 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

æ i url på linux server

Jeg har for lang tid siden haft en side på min hjemmeside der har haft et "æ" i url'en. Nu er siden flyttet til en apache på en linux server, og er omdøbt med "ae" i stedet for, og det fungerer fint.

Problemet er de links der er til den gamle side ikke virker mere.
Jeg har forsøgt at lave en 301 redict via httacces men det fungerer ikke.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede AffiliatePro Nybegynder
22. september 2011 - 11:07 #1
Du vil sikker skulle skrive domænet som xn--domne-ura.dk hvis der var tale om domænet domæne.dk.

Jeg har i hverfald aldrig haft problemer med æøå domæner på Linux/Apache servere.
Avatar billede klaf Nybegynder
22. september 2011 - 11:25 #2
Det er ikke i domænet, men på en underside problemet opstår.
jeg kan f.eks. ikke tilgå en side der hedder mæh.php, selv om den ligger fint i roden.
Avatar billede klaf Nybegynder
06. februar 2012 - 10:28 #3
hmm.. problemet ikke løst. :O(
Lukker..