Avatar billede Just_Nico Nybegynder
21. september 2011 - 22:11 Der er 11 kommentarer

Programmering Hvordan ?

Hej alle sammen.
Jeg har prøvet at lave programmer med Microsoft Visual Basic 2010
Men der er bare ikke så mange ting man kan lave syntes jeg (Det er jo bare min mening). Er der andre programmer man kan lave programmer med ?
Hvis i kender til nogen andre så vær sød at skrive et link til download eller en video med programmet :)

Hilsen
Nicolai
Avatar billede noltus Novice
21. september 2011 - 22:16 #1
C++,C #
Avatar billede nugga Nybegynder
21. september 2011 - 22:23 #2
Du laver ikke programmer med et program, men med et sprog. Fx har du brugt Visual Basic(VB) som overnævnte skriver findes der mange andre sprog som c++,c, java osv. Hvert sprog med sine fordele.
Fx. Er java godt fordi det bruges på mange mobile enheder og så fungere programmerne både på windows, mac og linux, mens c++ er det mest udbredte sprog så vidt jeg husker.

Næsten alle sprogene er som sådan rimeligt ens, derfor plejer de fleste de fleste sige at man skal vælge sprog alt efter hvad man vil lave.
Som Udgangspunkt foretrækker mange dog java eller c++ som begynder sprog.

Jeg selv har prøvet de fleste og umiddelbart har jeg selv haft lettest ved c++ men det er bestemt ikke ens for alle.

Held og lykke med programmeringen :)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. september 2011 - 22:24 #3
Altså nu skriver du "programmer man kan lave programmer med". Teoretisk set kan du klare dig med Notepad og en meget simpel compiler.

Men altså Microsoft Visual Studio programmerne er ganske udemærkede. Findes i en række versioner (VB, C, C#, C++, m.m.).

Og hvis du skal bruge link: http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us
Avatar billede kjeldsted Novice
21. september 2011 - 22:29 #4
Og desuden vil mit råd lyde: Køb dig god gammeldags bog til at begynde med. Der findes et hav af gode programmeringsbøger (bl.a. http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=microsoft+visual+studio&x=4&y=16#/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=microsoft+visual+c%2B%2B&rh=n%3A266239%2Ck%3Amicrosoft+visual+c%2B%2B). Og det giver en god start da man med de fleste kommer godt i gang.
Og så skal du IKKE regne med at du første dag laver et vindue baseret program der kan det hele. Det tager tid at lære. Og kaster du dig over C++ skal du først lære C++ før du begynder med Windows API.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2011 - 23:15 #5
Jeg tror at du skal dykke lidt dybere ned i VB.NET.

Du kan lave naesten alt med VB.NET!
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2011 - 23:15 #6
PS: VB 2010 = VB.NET
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2011 - 01:42 #7
arne har helt ret - Du kan lave alt med VB.NET.

Hvis andre er interesserede findes Microsoft's udviklingsværtøjer i en gratis "Express"-udgave her: http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/express

Jeg kan selv bedre lide C#, men det er meget lidt forskelligt fra VB.NET.

Jeg kan endnu bedre lide Python, og der er faktisk et gratis .NET IDE med Python her: http://ironpythonstudio.codeplex.com/

:)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2011 - 02:45 #8
Jeg vil sige nasten alt.

Desktop apps, web apps, web services, windows services, mobile apps (jeg formoder ihvertfald at man kan lave WP med VB.NET).

Undtagelser er mere eksotiske ting som device drivere, OS kerner, realtime apps.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2011 - 02:46 #9
Med SharpDevelop som ogsaa er gratis kan man faktisk lave baade C#, VB.NET og Python.
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2011 - 11:36 #10
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2011 - 23:46 #11
Tid at faa afsluttet her?