Avatar billede jpheick Nybegynder
20. september 2011 - 19:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP pro

Har en gammel toshiba bærbar computer, som bare ikke vil boote op - kan ikke åbne den i fejlsikret tilstand.

Har prøvet med ERD 2003 - så kan jeg komme ind - men er der nogn der ved hvordan jeg får boot filen repareret. Har prøvet bootcfg /r - det hjælper ikke

Har desværre ikke cd'en længere, og kan selvfølgelig heller ikke finde nogle steder, hvor man kan downloade

HJÆLP
20. september 2011 - 19:41 #1
... men hvor i processen går det galt ???
Avatar billede jpheick Nybegynder
20. september 2011 - 19:44 #2
den kommer desværre ikke med fejl - jeg ser bare windows billedet - så kører den lidt videre - indtil jeg hiver strømmen - men bare med blå skærm
Avatar billede jpheick Nybegynder
20. september 2011 - 19:55 #3
Jeg har installeret en XP home på en sekundær partion, så kan jeg få den til at starte op - men jeg vil helst ikke miste programmerne
20. september 2011 - 20:21 #4
---

Gå i Start - [Kør] - [cmd]  -> ENTER

I boxen skriv: CHKDSK  #:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

Hvor # er den 'syge' partion...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 20:45 #5
arrr vis du ikke har boot filer ??? til dvd>cd MEN vis du  kun her setup filen og ikke boot filen (SÅ KAN DEN  IKKE KOMME VIDER I processen

http//www.Bootdisk.com
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 20:47 #6
hv den dude ikke  kommer lige igen http://www.bootdisk.com/ :-)
Avatar billede jpheick Nybegynder
21. september 2011 - 20:11 #7
Tak for jeres svar - men det virkede ikke - jeg måtte gå the hard way og formattere skidtet - så nu virker det perfekt. Men jeg vil gerne give jer begge points, da jeg er sikker på jeg kan bruge jeres løsninger en anden gang - kan man det?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 20:17 #8
Svar jkommer her jpheick

p,s dude bootdisk http://www.bootdisk.com ????

:-)
Avatar billede jpheick Nybegynder
21. september 2011 - 20:47 #9
Jeg prøvede ikke - da jeg tror der var noget galt med nogle af driverne - så jeg valgte den anden løsning - men det kunne helt klart være en løsning en anden gang
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2012 - 19:36 #10
okæy