Avatar billede okaay Nybegynder
20. september 2011 - 17:30 Der er 11 kommentarer

konvertering af char til int

Hej

jeg har i et java program String tal= "343525678"

sådan som jeg har forstået det så opfatter java tallene som bogstaver og ikke som tal, og de skal konverteres til tal.
jeg har søgt og fundet noget med getNumericValue. men virker dette kun på`et enkelt character ag gangen ?
nogen der vil hjælpe eller komme med en forklaring på hvordan jeg ka konvertere min række tal?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2011 - 17:39 #1
String tal = Integer.parseInt("343525678");
Avatar billede cebt Nybegynder
20. september 2011 - 17:45 #2
Bare for at være kodenazi så retter jeg lige eksemplet

int tal = Integer.parseInt("343525678");

Da der er tale om konvertering til int og ikke string.. Ellers er det korrekt ja
Avatar billede okaay Nybegynder
20. september 2011 - 17:51 #3
Tak for begge svar.. Men jeg tror min lærer helst vil have noget med getnumericvalue.. Han har ik nævnt parseint endnu. Er getnumericvalue ikke noget jeg kan bruge?
Avatar billede okaay Nybegynder
20. september 2011 - 18:09 #4
skal jeg egentlig sætte kommaer imellem tallene, før de bliver opfattede som 9 forskellige tal/ bogstaver?
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 19:08 #5
Så skal du til at anvende substring, hvis du vil have det ud som 9 forskellige tal. Første parameter er startindex, og andet er slutindex. Substring tager alt fra startindex til det som står på pladsen før slutindex - Altså:

String tal = "343525678"
int tal1 = Integer.parseInt(tal.substring(0,1))
int tal2 = Integer.parseInt(tal.substring(1,2))
int tal3 = Integer.parseInt(tal.substring(2,3))
int tal4 = Integer.parseInt(tal.substring(3,4))
int tal5 = Integer.parseInt(tal.substring(4,5))
int tal6 = Integer.parseInt(tal.substring(5,6))
int tal7 = Integer.parseInt(tal.substring(6,7))
int tal8 = Integer.parseInt(tal.substring(7,8))
int tal9 = Integer.parseInt(tal.substring(8,9))

Ellers hvis det er mange tal, kan du lave et loop hvor du så ligger tallen ind i en liste. Hvor du bruger et index som parameter, som du så forhøjer efter hvert loop.
Avatar billede okaay Nybegynder
20. september 2011 - 19:22 #6
tak for svaret- men hvorfor er det at jeg ikke kan bruge getnumericvalue. hvad er det præcist den bruges til.

altså det som jeg laver er et program hvor jeg skal have 9 tilfældige tal, som først skal igennem en ligning, derefter skal summen af dem divideres med et tal.

resultatet skal være et enkelt tal.

så jeg har 9 forskellige tal, som skal igennem en ligning en ad gangen, og når de har været igennem den skal jeg tage summen af dem alle og dividere dem med 11.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2011 - 00:19 #7
re #2)

ups ja
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2011 - 00:22 #8
String tal = "343525678"
int tal1 = Integer.parseInt(tal.substring(0,1))

kan laves som:

String tal = "343525678";
int tal1 = Character.getNumericValue(tal.charAt(0));
Avatar billede okaay Nybegynder
21. september 2011 - 21:36 #9
er der ikke nogen jeg kan sende programmet til som måske vil kigge den igennem og se hvad jeg gør galt. jeg får det samme resultat ligegyldigt hvilke tal jeg sætter ind. og det er ikke meningen
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2011 - 00:17 #10
Kan du ikke bare poste koden her?
Avatar billede okaay Nybegynder
22. september 2011 - 07:51 #11
Det er en del af en aflevering.. Vil helst ik blive beskyldt for t have taget mit eget program fra nettet