Avatar billede piapia Novice
20. september 2011 - 13:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gensidigt afhængige celleværdier?

Hej

Jeg har 3 celler (Lad os kalde dem B30, B31 og B32), som jeg har brug for at sætte op sådan, at man kun kan skrive værdien 1 i een af cellerne. Når der skrives 1 i en af cellerne skal de øvrige celler ændres til værdien 0.

Hvordan kan man skrive det?

Jeg tænker, at man nok er nødt til at skrive selve syntaksen i kolonnen ved siden af de 3 celler, da man ikke både kan have en formel i en celle og samtidig lade brugeren indtaste værdier der i.

Any ideas??
Avatar billede igoogle Forsker
20. september 2011 - 14:19 #1
Du kan kigge på data validering med custom og kombinere det med noget IF(OR(B31=1;B32=1;0) eller noget i den stil.
Avatar billede piapia Novice
20. september 2011 - 14:38 #2
Øøøh, jeg har vist desværre brug for et mere udførligt svar...

:-)
Avatar billede kabbak Professor
20. september 2011 - 18:38 #3
Sæt denne kode i arkets modul, så skulle det virke
højreklik på arkfanen vælg vis programkode, sæt koden derind,og luk så på det øverste X i højre hjørne

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim Temp As Variant
'B30, B31 og B32
    If Target.Address = "$B$30" Or Target.Address = "$B$31" Or Target.Address = "$B$32" Then ' ret til dine celler
    Application.ScreenUpdating = False ' slår skærmopdatering fra
    Application.EnableEvents = False ' automatiske makroer slås fra
        Temp = Target
        Range("B30:B32") = 0
        Target = Temp
        Application.ScreenUpdating = True ' slår skærmopdatering til igen
        Application.EnableEvents = True ' automatiske makroer slås til igen
    End If
End Sub
Avatar billede piapia Novice
05. oktober 2011 - 09:30 #4
kabbak - poster du lige et svar, så jeg kan give dig point? :-)
Avatar billede kabbak Professor
05. oktober 2011 - 17:19 #5
;-))