Avatar billede tdj89 Nybegynder
18. september 2011 - 12:38 Der er 7 kommentarer

Problem med netværksharddisk

Jeg har netop købt en Netgear Stora http://www.netgear.com/stora
I den har jeg sat en 1TB HDD.

Jeg har koblet den til routeren, og installeret den på computerne osv.

Problemet er, at hver gang jeg vil overføre filer til den, så går den ned.

Den skriver på computer:

"Fejl 0x8007045D: Andmodningen kunne ikke udføres, da der opsod en I/O-enhedsfejl"

Derefter skal jeg genstarte Storaen før jeg overhovedet kan oprette forbindelse til den fra computer.

Jeg kan godt finde den under netværk, men når jeg vil gå ind i den skriver den:
"Stora er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource.
Ugyldig netværksadresse"

Skal lige nævnes, at jeg godt kan kopiere én enkelt fil af gangen.

Nogen der har en íde om hvad der kan være galt?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
18. september 2011 - 13:23 #1
Nyt problem.

Når jeg prøver at installere en update til den, så går den også ned og skal genstartes.
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2011 - 14:12 #2
Kunne godt tyde på en mandagsmodel.
Anyway, hvordan er din forbindelse mellem dig og den? Kablet eller trådløst? f.eks. klient <-> trådløs <-> router <-> kabel <-> NAS
Avatar billede tdj89 Nybegynder
18. september 2011 - 14:31 #3
Storaen er koblet til routeren via kabel.
Computerne køre på trådløs.
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2011 - 15:10 #4
Prøv at køre computeren kablet istedet for og se om du får samme problemer.
Generelt: Opdatér aldrig firmware på udstyr over trådløse forbindelser.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
18. september 2011 - 16:45 #5
Virker det ikke, så sørg for at føre NAS'en tilbage til fabriks default(grundinstillinger), og udfør derefter en opdatering af firmware. Virker det stadig ikke så prøv at lade en anden PC kopiere til NAS, virker det ikke ved du at fejlen ligger på NAS, NAS harddisken må heller ikke indeholde fejl i filsystemet, det sikres ved enten en scanning eller en formatering. Fejl i filsystemet opstår typisk ved crash, og skal altid rettes op før man fortsætter brugen. Da man ellers med stor sandsynlighed mister data på et senere tidspunkt.
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 20:30 #6
Det kunne godt være at harddisken i NAS'en har fejl.
Prøv at se om NAS'ens brugerinterface ikke har en funktion til at kontrollere "helbredet" på harddisken.
Avatar billede Cypern Nybegynder
28. september 2011 - 18:10 #7
Næsten 30% af de lidt ældre "billige" 1TB diske har fejl - så personligt ville jeg få skidtet byttet.