Avatar billede pomfrit Nybegynder
16. september 2011 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tomcat

Jeg ønsker at få tomcat til at køre jsp i en mappe på et .net website.

Men får denne fejl:
org.apache.jasper.JasperException: javax.servlet.ServletException: java.lang.Exception: ConfigReader.readMailConfig():
C:\Program Files (x86)\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\..\properties\common\Mail.properties (The system cannot find the path specified)

.jsp filer og WEB-INF ligger i /jsp mappe på sitet. properties mappen den søger ligger i WEB-INF.

Er der nogle der har nogle ideer?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2011 - 14:44 #1
ConfigReader er din klasse og kan ikke finde mail.properties?

Hvordan ser koden til at laese den properties ud og hvilken sti bruges der?

Formentligt skal properties filen ligge i WEB-INF\classes og laeses som en resource!
Avatar billede pomfrit Nybegynder
16. september 2011 - 14:57 #2
I readMailConfig() står der:

String mailPath = "..\properties\common\Mail.properties";

Properties properties = new Properties();
properties.load(new FileInputStream(mailPath));

Site har før kørt på en server jeg ikke har adgang til. Så jeg tror ikke det er en kode ting.

Er der ikke et sted roden af java/jsp-koden kan defineres. Det ligner jo den smider CATALINA_HOME foran.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2011 - 15:10 #3
String mailPath = "Mail.properties";
Properties properties = new Properties();
properties.load(this.getClass().getClassLoader().getResourceAsStream(mailPath));

med Mail.properties i WEB-INF/classes ville vaere min anbefaling.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2011 - 15:13 #4
Alternativet maa vaere at bruge request.getServletContext().getRealPath("/foobar.txt") for at finde den fulde sti til roden og saa kombinere den med properties navnet til en absolut sti.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2011 - 15:15 #5
Generel advarsel: pas paa med dir strukturer med blandet web teknologi.

Hvis ASP.NET sender dine WEB-INF filer ud til browseren eller Tomcat sender dine App_Code file ud til browseren har du et problem.

Det kan laves sikkert, men det kraever lidt.
Avatar billede pomfrit Nybegynder
21. september 2011 - 18:27 #6
Det endte med at jeg startede tomcatten via bootstrap, hvor catalina_home så sættes. Smid venligts et svar, da du hjalp mig på rette vej. tak
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2011 - 18:57 #7
ok