Avatar billede sunnyboy_55 Nybegynder
15. september 2011 - 17:58 Der er 1 løsning

forrige og næste i paging?

Hej Eksperter
Jeg fik hjælp til denne script af TJP - mange tak for det - som fungerer ganske glimrende, se nederst. Dog kunne det være rart, om der var en "forrige side" og "næste side" funktion på. Er der nogen som kan bidrage med et godt råd så min nattesøvn igen bliver normal?
Mvh. S
<%

idag=date()
fraalder = dateadd("yyyy",0-Request("alder_max"),idag)
tilalder = dateadd("yyyy",0-Request("alder_min"),idag)
strFraAlder = datepart("yyyy", fraalder) & "-" & datepart("m", fraalder) & "-" & datepart("d", fraalder)
strTilAlder = datepart("yyyy", tilalder) & "-" & datepart("m", tilalder) & "-" & datepart("d", tilalder)

Set objRs = Conn.Execute("SELECT COUNT(*) AS records From bruger WHERE fdag BETWEEN '" & strFraAlder & "' AND '" & strTilAlder & "'")

intRecords = clng(objRs("records"))
objRs.Close
Set objRs = Nothing

intPage = Request.QueryString("page")
if intPage = "" OR not isNumeric(intPage) then
intPage = 1
else
intPage = intPage
end if
intPageSize = 8
intStart = intPage*intPageSize
intStart = intStart-intPageSize
intPages = (intRecords/intPageSize)+1

Set objRs = Conn.Execute("SELECT * From bruger WHERE fdag BETWEEN '" & strFraAlder & "' AND '" & strTilAlder & "'LIMIT " & intStart & ", " & intPageSize & ";")

if objRs.EOF or objRs.BOF then
Response.Write "Ingen poster"
else
%>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1">

<%
Do while not objRs.EOF
%>
<tr>
<td width="31%">&nbsp;<a href="page.asp?sid=<%=objRs("brugernavn")%>"><%=objRs("brugernavn")%></a></td>
<td width="31%"><%=objRs("fdag")%><%'=objRs("fdag")%></td>
</tr>
<%
objRs.movenext
loop
%>
</table>
<%
end if

objRs.Close
Set objRs = Nothing

response.write "<br>"
For i = 1 to intPages
if i = intPage then
Response.Write "<b>" & i & "</b> "
else
Response.Write "<a href=""page.asp?alder_min="&request("alder_min")& "&alder_max=" & request("alder_max") & "&sideid=4&page=" & i & """>"

Response.Write i
Response.Write "</a> "
end if
next
%>
Avatar billede sunnyboy_55 Nybegynder
29. september 2011 - 17:56 #1
lukker