Avatar billede b4de4nd Nybegynder
14. september 2011 - 15:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Facebook Like knap ikke synlig på siden

Hej Alle

Jeg har problemer med facebooks like knap til ens egen hjemmeside

Jeg bruger den kode som deres like button generator laver

<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) {return;}
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#appId=218719168186387&xfbml=1";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>

<div class="fb-like" data-href="www.facebook.com/dalbyphotography" data-send="true" data-width="450" data-show-faces="true"></div>

Men når jeg har sat den ind på siden, uanset hvordan så bliver den ikke vist...

Nogen der kan give mig en pointer til hvad der er galt ?

Koden skal ind på http://www.dalby-photography.com/index.html
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
14. september 2011 - 16:09 #1
Hej..

Prøv med :

(Html5)

<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) {return;}
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>

<div class="fb-like-box" data-href="www.facebook.com/dalbyphotography" data-width="450" data-show-faces="true" data-stream="true" data-header="true"></div>
---------------------------------------------------------------

(Xfbml)

<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) {return;}
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>

<fb:like-box href="www.facebook.com/dalbyphotography" width="450" show_faces="true" stream="true" header="true"></fb:like-box>
---------------------------------------------------------------
<html xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml">
---------------------------------------------------------------

(iframe)

<iframe src="//www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=www.facebook.com%2Fdalbyphotography&amp;width=450&amp;colorscheme=light&amp;show_faces=true&amp;border_color&amp;stream=true&amp;header=true&amp;height=590" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:450px; height:590px;" allowTransparency="true"></iframe>

---------------------------------------------------------------
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
14. september 2011 - 16:12 #2
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
15. september 2011 - 11:57 #3
uanset hvilken kode jeg bruger vises den stadig ikke på siden :/
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
15. september 2011 - 21:34 #4
Hvad programmere du i ?

Jeg kan prøve at lave et script til dig
som du kan downloade.
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
15. september 2011 - 22:34 #5
jeg bruger bare dreamveawer...

Hvis du vil have hele kildekoden til min side kan du enten åbne den på www.dalby-photography.com eller så kan jeg paste den ind her...

Jeg skal bare have placeret den der facebook like knap nede i højre hjørne ved siden af den login nøgle der er... ellers skal den sidde under menuerne til billedgallerierne...

Jeg har brugt facebook´s egen kode generator til at lave koden til knappen.. og lige fedt virker det...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
15. september 2011 - 23:17 #6
Her er LIKE Koden + LIKE Billede..

http://gupl.dk/65627/
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
15. september 2011 - 23:53 #7
okay...

hvordan får jeg den så til at virke med at folk skal kunne like facebook.com/dalbyphotography
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
16. september 2011 - 01:07 #8
-www.dalby-photography.com- er ikke registreret på Facebook..

Prøv at se her >>

http://www.youtube.com/watch?v=zgYS1kKWPqw
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
16. september 2011 - 01:19 #9
jeg har en side som hedder dalby-photography.com og som har fået et "nick" name dalbyphotography

Men siden er ikke offentlig endnu, men jeg lagde den offentligt tilgængelig i går for at se om det havde nogen indvirkning, det havde det ikke... :/
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
16. september 2011 - 15:31 #10
Nå...

fandt den her kode og den virker.. kan bare ikke gøre så meget ved opsætningen af det... men det er ligemeget... det kommer når jeg laver en ny side engang :D

<div id="fb-root"></div>
<script src="http://connect.facebook.net/da_DK/all.js#xfbml=1"></script>
<fb:like href="http://www.dalby-photography.com" show_faces="false" width="450"></fb:like>
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
16. september 2011 - 15:44 #11
<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) {return;}
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>

<div class="fb-like-box" data-href="www.facebook.com/dalbyphotography" data-width="450" data-show-faces="true" data-stream="true" data-header="true"></div>

Den virker kun hvis jeg samtidig har den kode jeg har skrevet tidligere med på siden...

altså :

<div id="fb-root"></div>
<script src="http://connect.facebook.net/ (...)
<fb:like href="http://www.dalby-photography.com" show_faces="false" width="450"></fb:like>

Hvis jeg fjerner den, så er min facebook like knap for min facebook side ikke længere synlig på hjemmesiden. Mærkeligt :D
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
16. september 2011 - 17:17 #12
Prøv at køre den igennem en validator.

http://validator.w3.org/#validate_by_input
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
29. september 2011 - 00:33 #13
den siger der er fejl på <div> tag linie 10 samt script tagget i linie 2...
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
25. december 2011 - 22:11 #14
Lukker tråden da der ikke kom en løsning der virkede ud af det...