Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
13. september 2011 - 21:28 Der er 3 kommentarer

Problemer med php script - ingen værdi i kasse

Hej Eksperter..

jeg er ved at udbygge mit forum system lidt, men har mødt lidt problemer nu :)

Problemet er at min to kasser er blanke - altså cat_name og over_cat_name bliver ikke vist - nogen som kan se fejlen:

$sql = "SELECT
                    cat_id,
                    cat_name,
                    cat_description
                FROM
                    categories";

        $result = mysql_query($sql);

        if(!$result)
        {
            //query fejlede - Ã¥h nej
            echo 'Fejl med udtræk fra databasen. Prøv igen senere.';
        }
        else
        {

        //formen er ikke blevet vist endu, men vis det sÃ¥
        //Udtræk katogoriener fra databasen og vis dem i dropdownmenu
        $sql2 = "SELECT
                    over_cat_id,
                    over_cat_name,
                    over_cat_description
                FROM
                    over_categories";

        $result2 = mysql_query($sql2);

        if(!$2result)
        {
            //query fejlede - Ã¥h nej
            echo 'Fejl med udtræk fra databasen. Prøv igen senere.';

        }
        else
        {
            if(mysql_num_rows($result) == 0)
            {
                //Der er ingen kategorier, sÃ¥ et emne kan ikke blive postet endnu
                if($_SESSION['user_level'] == 10)
                {
                    echo 'Du har ikke lavet nogen kategorier endnu.';
                }
                else
                {
                    echo 'Før du kan poste et emne skal du vente få at adminen har lavet en kategori.';
                }
            else
            {

                echo '<form method="post" action="">
                    Titel:<br/> <input class="nyhedsfelt" type="text" name="topic_subject" /><br />

                        Over Kategori:<br />';

                echo '<select class="nyhedsselect" name="over_topic_cat">';
                    while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                    {
                        echo '<option class="optionnyheder" value="' . $row['over_cat_id'] . '">' . $row['over_cat_name'] . '</option>';
                    }
                echo '</select><br />';

                echo    'Under Kategori:<br />';

                echo '<select class="nyhedsselect" name="topic_cat">';
                    while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                    {
                        echo '<option class="optionnyheder" value="' . $row['cat_id'] . '">' . $row['cat_name'] . '</option>';
                    }
                echo '</select><br />';

                echo 'Indhold: <br /><textarea class="nyheder" name="post_content" width="500px"/></textarea><br /><br />
                    <input type="submit" value="Opret nyhed" />
                </form>';

-------------------------------------------------------

Beklager den lange kode :)

på forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede inteeeL Nybegynder
14. september 2011 - 09:50 #1
Du har defineret mysql_queryen med $result2, men kalder den senere med $2reult.

Du skal lige have rettet:

if(!$2result){
- til:
if(!$result2){

Det er lige det med at bruge de rigtige variabler.
Avatar billede Ekspertbruger Nybegynder
14. september 2011 - 18:27 #2
Den var overset :)
Du må gerne vedlægge svar :)
Avatar billede inteeeL Nybegynder
14. september 2011 - 19:10 #3
Svar :-)