Avatar billede kla0005 Nybegynder
11. september 2011 - 18:52 Der er 4 kommentarer

Problem med Transparent når jeg merger billede.

Hej Folk,

Jeg har det her script:
$dest = imagecreatefromjpeg("../videoimg/".$imgnvn."_temp.jpg");
$src = imagecreatefrompng("../images/play_but_watermark.png");
imagealphablending($dest,false);
imagesavealpha($dest,true);
imagecopymerge($dest, $src, 0, 0, 0, 0, 135, 80, 100);
imagejpeg($dest,"../videoimg/".$imgnvn."_small.jpg",100);

- Mit dest billede er ligeså stort som watermark billedet, som er mit src. I Source er faktisk kun et icon i midten, og så transparent rundt om, men problemet er at mit script åbenbart gør det transparent hvidt? Hvordan kan jeg få den til at bevare dette transparent, så jeg får mit watermark i midten og stadig kan se mit destination billede bagved?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 18:55 #1
En hjemmeside er jo standard i hvid baggrund, så hvis du smider et billed ind som er med gennemsigtig baggrund så vil du jo se hvid? Prøv evt og ændre baggrundsfarven til sort.. så vil jeg mene du os ser sort frem for hvid baggrund?

Hvis følgende er fejl forstået af mig, så skal du huske at billeder der skal være gennemsigtige skal være i formatet .gif
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 19:22 #2
png kan også bruges, og så understøtter den alpha-transparente pixels.
jpg kan ikke gemme transparente pixels.
Avatar billede kla0005 Nybegynder
11. september 2011 - 19:36 #3
Jeg merger jo to billeder? Så teoretisk set bliver det jo ikke transparrent i længden? Eller burde jeg stadig lave det png alligevelet?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. september 2011 - 19:54 #4
#3 uanset så er jog ikke gennemsigtigt :) PNG er så åbentbart af hvad jeg kan forstå, men tilgengæld vejer de os mere end .gif :)