10. september 2011 - 16:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kontrolleret JUMP til procedure ....

Hej Alle sammen,

For måneder siden eksperimenterede jeg med at lade en string være et navn på en procedure som programmet senere kaldte og eksekverede. Nu kan jeg (selvfølgelig) ikke finde det program, så jeg har behov for noget hjælp til dette...

Problemstilling:

I en Combolist ligger 106 forskellige "links" / PROCEDURE-navne hver refererende til en procedure på op til 50 (måske flere) forms.

EKS:

COMBOBOX ----> FORM.PROCEDURE / Form.Function

items[5]
DoSomething(params) ----> MyForm.DoSomething(params : Type);

Altså:

der er tale om at jeg (brugeren) vælger et ITEM fra en combobox (form-og procedurenavn (evt. paramtre)) og Delphi programmet kalder og eksekverer denne procedure på den korrekte FORM .

Hvordan gør jeg dette ??

Kristian
10. september 2011 - 16:33 #1
Hej Igen,

UPS..

Nærlæsning ... Der er noget som kan misforstås:

Hvert LINK har kun eet kald til en procedure på EEN form. Der kan imidlertid være op til 50 forms.

Håber det retter det op...

Kr
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. september 2011 - 16:19 #2
Jeg ved ikke om det er denne kode her du mener. Jeg mener at kunne huske at det var dig jeg fik noget fra da jeg eksperimenterede med det.

www.hugopedersen.dk/content/files/ProcedureCall.zip
11. september 2011 - 23:13 #3
HEJ HP,

JO det var netop den kode jeg ikke kunne finde på min back-up-server (der er ca. 450.000 filer (tekst, exe -osv)), så det tager lidt tid at finde den rigtige (hvis jeg ellers kan huske nogen parametre.... (der sparede du mig adskillige timers mer eller mindre nytteløst arbejde ))

100000000000000000000000000000000000 tak for det.

Så:

IF (Accepteret svar fra HP) then
  HP := HP + Point(60);

END;

KR
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. september 2011 - 07:44 #4
Jamen så var det da godt at jeg havde smidt de i en mappe med genkendeligt navn :-)

If (MappeNavn = Genkendeligt) Then
  LetAtFinde := True;

:-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. september 2011 - 12:13 #5
TNX
Avatar billede a_nor Nybegynder
13. september 2011 - 12:27 #6
Hej Hugo,

Har du fjernet dit svar fra din server ???

Det er vist ikke lige sådan forummet er tiltænkt at virke ;-)
Altså publicér dit svar, så det også kan anvendes når din server ikke er tilgængelig...

mvh.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. september 2011 - 12:45 #7
Det er korrekt at den er fjernet der fra igen.

Den omtalte kode er en snestrup2000 selv er ophavsmand til og han har sendt den privat til mig i anden forbindelse. Så hvis den skal publiceres, så må du spørge ham om han vil af med den.

Umiddelbart synes jeg ikke at jeg kan tillade mig at udlevere kode til alle som der er en der har sendt til mig privat.
Avatar billede a_nor Nybegynder
13. september 2011 - 13:11 #8
Det er sådan set blot svaret på spørgsmålet jeg efterlyser - Essensen kan vel udtrykkes på et par linjer eller 3 ???
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. september 2011 - 09:33 #9
I grove træk så bygger den omtalte kode på http://www.delphi3000.com/articles/article_2644.asp?SK=

Det jeg selv er på jagt efter er en mulighed for at kalde en procedure i en unit - den her metode virker så vidt jeg kan se kun på procedurer der ligger i samme form.