Avatar billede mojdk Nybegynder
09. september 2011 - 10:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google søgebox på website?

Hej eksperter

Jeg er ved at lave en side. På denne side kunne jeg godt tænke mig at få et google-søgefelt. Misforstå mig ikke, jeg ved godt at man via. Google kan lave en tilpasset søgebox, så den søger rundt på ens eget websted. Det er ikke det jeg er ude efter.

Det jeg søger er en "kopi" af forsiden på Google. Altså en box der søger hele internettet igennem hvis man kan sige det på den måde.

Håber at en lige har et hurtigt svar

PFT
Mads
Avatar billede escape4ever Novice
09. september 2011 - 10:42 #1
hey du kan bruge
http://www.google.dk/cse/

det er rigtig godt til det, du kan også via den søge på din egen side hvis du vil det.
Avatar billede kjeldsted Novice
09. september 2011 - 11:42 #2
Hvad skal du dog bruge det til???

Elles kan du vel ligge den i en iFrame eller lign.
Avatar billede mojdk Nybegynder
09. september 2011 - 12:32 #3
@escape4ever Den funktion du linker til er netop det jeg ikke kigger efter hehe. Der kan du kun lave en tilpasset søgning på dit eget site, så vidt jeg kan se.

@kjelsted Det er en længere forklaring. Jeg overvejede også at bruge en iFrame, men det ved vi vidst alle at det aldrig bliver godt.

Jeg søgte lidt mere på nettet og fandt faktisk ud af at det kan gøre med MEGET simpel HTML.

<form method="get" action="http://www.google.com/search">
<input type="text"  name="q" size="31"
maxlength="255" value="" />
<input type="submit" value="Google Search" />
</form>

Jeg beklager at jeg måtte oprette denne tråd.
Avatar billede kjeldsted Novice
09. september 2011 - 12:38 #4
Ahhh... Prøvede det selv samme lige før, men glemte åbenbart at skrive /search/ i URL'en. DO'h.

Men godt du fik det til at virke :)
Avatar billede mojdk Nybegynder
18. februar 2012 - 20:53 #5
lukket