Avatar billede Slettet bruger
07. september 2011 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ind sæt en dato

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp har et tekst felt hvor jeg gerne vil ha at hvis der er lavet en ændring i et eller andet felt i min form skal den rette en dato i feltet (Rettet)

mvh CB
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2011 - 21:52 #1
I would suggest putting some code in the after update event of the form

Me.Rettet = Now()
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2011 - 21:53 #2
Sorry that should be the before update
Avatar billede terry Ekspert
07. september 2011 - 21:53 #3
and that was an answer
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. september 2011 - 07:52 #4
Hvis du vil være helt sikker så kan du prøve

If Me.Dirty = True Then
  Me.Rettet = Now()
End If

I Access har man den fantastiske mulighed at man checker om der er sket ændringer på en form ved at checke Me.Dirty (det er der andre der godt kunne lære af)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 17:03 #5
hvor skal jeg sætte det så det kun er når jeg ændre data i min form
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. september 2011 - 22:14 #6
Som Terry skriver så skal det på din forms BeforeUpdate event
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 12:58 #7
vis jeg skriver den der, så opdaterer den datoen hver gang jeg skifter mellem de medlemmer der er i min database og det skal den ikke det er kun vis der lavet nogle ændringer på et medlem
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. september 2011 - 15:30 #8
Så kan jeg kun sige at der er noget i din kode på formen der gør at der sker ændringer i dine data.

Jeg har brugt den metode de sidste mange år og den reagerer kun hvis der er ændringer.
Men det mindste der sker ændringer på formen, så trigges Me.Dirty