Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. september 2011 - 14:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

aktivere javascript gennem cronjob?

Hej,

jeg har et spørgsmål til en 3.parts side, hvor jeg bruger nogle statistikker fra.. proceduren er den, at når man vil opdatere statistikkerne, skal man trykke på en knap, der aktiverer onclick="updatenow(); når man trykker på den... se eksempel på siden her:

http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/Kaeuzchen/

Jeg vil gerne kunne trække statistikkerne f.eks. én gang i døgnet, så mit spørgsmål er nu, om man evt. via et cronjob kan køre siden i f.eks. en iframe, hvor man så i sit script laver en onload på iframens funktion updatenow(); eller på andre måder kan "fjernaktivere" denne funktion...?

Jeg er åben for alle mulige tricks, der kan gøre at jeg kan opdatere statistikkerne automatisk via et cronjob...

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. september 2011 - 14:31 #1
Du kan ikke lave en iframe og få den til at trigge en js funktion på et andet domæne - det skyldes sikkerhedshensyn.

Så vidt jeg kan se så består funktionen egentlig bare af:

$.ajax(
  {
    type:"POST",
    data: { action: "updatenow" },
  })
}

Hvilket ud fra jeg jeg forstår betyder:

Udfør en POST på følgende uri:

med data: =

Følgende burde kunne gøre det i PHP (som du jo kan udføre et cronjob på)

$url = 'http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/Kaeuzchen/';
$fields = array(
            'action'=>urlencode(updatenow)
        );

//url-ify the data for the POST
foreach($fields as $key=>$value) { $fields_string .= $key.'='.$value.'&'; }
rtrim($fields_string,'&');

//open connection
$ch = curl_init();

//set the url, number of POST vars, POST data
curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,$url);
curl_setopt($ch,CURLOPT_POST,count($fields));
curl_setopt($ch,CURLOPT_POSTFIELDS,$fields_string);

//execute post
$result = curl_exec($ch);

//close connection
curl_close($ch);

Det er i hvertfald mit bud, da jeg åbenbart ikke kan trykke på knappen da siden har været opdateret for nyligt
Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. september 2011 - 14:37 #2
Mange tak for dit bud,

der sker dog imidlertid ikke noget ved at køre det ( har lige prøvet at lave det på mit eget brugernavn), får blot en visning af siden..:

http://pixel8.dk/battlefield/custom/stats/statsverse.php
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. september 2011 - 16:52 #3
Det var lige det eneste bud jeg havde.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
08. september 2011 - 09:50 #4
okay.. tak for forsøget.. hvis du vil have lidt point for at prøve, så smid et svar :-)