Avatar billede cypres Nybegynder
06. september 2011 - 18:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

EXCEL2010: formel for at finde dupletter i en kollonne.

Hej med jer,

Jeg er igang med at finde ud af hvordan man kan finde dubletter via en formel.
Hvad jeg gerne vil er i Kollonne L der er en masse numre som kan være blandet men nogle kan være de samme. Derfor skal jeg bruge en formel der kan se hvormange dupletter der er og gerne en formel der giver hvormange unikke tal der er.

Det er samme funktion som under Data --> Remove Duplicates

Kan i hjæpe med det?

Mange tak,

Danni
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2011 - 19:42 #1
Unikke i kolonne A
=SUM(HVIS(FREKVENS(A:A;A:A)>0;1))
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2011 - 19:42 #2
Prøv:
Celle M1: =TÆL.HVIS(L:L;L1) og fyld ned.
Og hvor mange unikke tal: =TÆL.HVIS(M:M;1)
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2011 - 20:06 #3
Ups...
Og hvor mange unikke tal: =TÆL.HVIS(M:M;1) tæller hvor mange der kun står en gang.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2011 - 20:33 #4
Hvis ingen tal står mere end 2 gange, kan du tælle dubletter med:
=TÆL(A:A)-SUM(HVIS(FREKVENS(A:A;A:A)>0;1))
Avatar billede store-morten Ekspert
06. september 2011 - 20:42 #5
Unikke i kolonne L

=SUM(((FREKVENS(L:L;L:L)>0)+0))
eller:
=TÆL(HVIS(FREKVENS(L:L;L:L)>0;L:L))
eller:
=SUMPRODUKT((L:L<>"")/TÆL.HVIS(L:L;L:L&""))
Avatar billede ejconsulting Nybegynder
07. september 2011 - 16:11 #6
Hej prøv dette
SELECT *
FROM custtable1
WHERE account in (select account from custtable1 group by account having count(*)>1)
ORDER BY account;

Du må naturligvis ændre tabelnavnet og field name
Avatar billede cypres Nybegynder
18. september 2011 - 00:06 #7
Hej, tak for jeres svar men det har desværre ikke rigtigt virket som forstillet..
Her er et eksambel.

Colonne E
colonne E=5

Formlen skulle så vise at der er 5 forskellige numre i colonne E .

Håber det giver mening.

/Danni
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2011 - 07:13 #8
Hmmmm, hvilket resultat får du, hvis du bruger formlen lagt i allerførste kommentar?
Hos mig giver den 5........  :-)
Avatar billede cypres Nybegynder
18. september 2011 - 11:12 #9
Hej Vejmand.....
Du har absolut ret... Det virker... Jeg har en pivot tabel men når jeg siger Frekvens(A:A;A:A) så tager den alle med. hvilket vil sige den viser 3000 istedet for kun 54 (når jeg sortere).

Men jeg kopiere bare kollonnen A:A når jeg har sorteret over i et andet ark og kører dig formel og får 54. Super sejt og takker mange gange for jeres input både til Vejmand og Stor-Morten.

ejconsultin, kan man lave SQL opsalg i Excel?

Vejmand, Smid et svar og du skal få point.

Pft
Danni
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2011 - 11:18 #10
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede ejconsulting Nybegynder
18. september 2011 - 20:29 #11
I am sorry, here is another one that will find the unique numbers
SELECT *
FROM table2
WHERE number  not in (select number from table2 group by number having count(*)>1)
ORDER BY number;

Table2 is the name of the table and number is the name of the field.

Sql in excell! why not, is must be possible by programming in visual basic.

good luck

Erik