Avatar billede pinkunderwear Nybegynder
06. september 2011 - 14:08 Der er 1 løsning

Overføre data fra table 1 til table 2

Hej alle!
Jeg er ny herinde, så jeg håber der er en hjælpende hånd.
Jeg er ved at overføre data fra den ene table til den anden table og det kan jeg så sagtens finde ud fx:

INSERT INTO TABLE2(ID, CATEGORU_NAME)
SELECT ID, CATEGORY_NUMBER
FROM DB2011

Problemet her er at som i kan se at jeg skiftede category number til category name, fordi jeg vil ikke have category 1,2 og 3 i mine rækker længere men heller til nogle navne. Så jeg vil kalde dem for Fona, Expert og Elgiganten.

Hvordan gør jeg det???

Jeg har en idé om at der er noget ligende som følgende:

SELECT
(CASE
WHEN CATEGORYNUMBER = 1 THEN 'FONA'
WHEN CATEGORYNUMBER = 2 THEN 'EXPERT'
WHEN CATEGORYNUMBER = 3 THEN 'ELGIGANTEN'
ELSE 'UNKNOWN'
END)
FROM DB2011
--------------------------
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan lave et stykke kode der kan sætte de 2 sammen. Og jeg arbejder forresten med Oracle
Avatar billede pinkunderwear Nybegynder
06. september 2011 - 14:31 #1
Hej alle igen, jeg har løst problemet selv ved at anvende UPDATE metoden så tråden må gerne lukkes.