Avatar billede kaspermb Nybegynder
06. september 2011 - 12:47 Der er 5 kommentarer

Log Ind system med WWW-Authenticate

Hej, jeg har dette log ind system som jeg er glad ved og virker helt super. Dog så ville jeg gerne have mulighed for at kunne tilføje endnu en bruger end bare den som ses øverst, problemet er dog bare at jeg ikke ved hvordan dette skal se ud? Det skal bare være sådan at jeg kunne duplikere et stykke kode og ændre brugernavn og password og så skulle man så kunne logge ind med denne nye brugere. Håber at i kan hjælpe.. :)

---KODE---
$adminuser = "brugernavn";
$adminpass = "password";

if(($_SERVER['PHP_AUTH_USER'] != $adminuser) || ($_SERVER['PHP_AUTH_PW'] != $adminpass)) {
    header('WWW-Authenticate: Basic realm="Kontrolpanel"');
    header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
    echo "<b style='font-size: 20px;'>Der er sket en fejl</b><br><br>Du vil blive viderestillet til log ind om 10 sekunder.<br>Eller <a href='index.php'>klik her</a> for at komme til log ind. <link rel='stylesheet' href='style.css' type='text/css'><meta http-equiv='refresh' content='10; url=index.php'>";
    exit;}
Avatar billede mautone Nybegynder
06. september 2011 - 12:50 #1
Kan se du bruger php, hvorfor ikke anvende en db, det gør det langt nemmere for dig at administrere?
Du kunne evt. også have brugernavn og adgangskode liggende i en txt fil.
Avatar billede kaspermb Nybegynder
06. september 2011 - 12:56 #2
Jeg ville egentlig gerne have det i en database, men ved ikke helt hvordan det skal se ud... Men vil gerne have at den så skal åbne på samme måde som koden ovenfor med WWW-Authenticate..?
Avatar billede mautone Nybegynder
06. september 2011 - 13:35 #3
har du et link til din side?
Avatar billede kaspermb Nybegynder
06. september 2011 - 14:53 #4
admin.magasense.com
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2011 - 17:07 #5
Jeg forstaar ikke helt hvad du vil.

Du kan bruge form based login eller HTTP login.

Med form based login laver du selv en login side.

HTTP login bruger WWW-Authenticate header men browseren prompter selv for username/password d.v.s. du skal ikke lave en login side.

Og hvorvidt brugernavne gemmes i PHP kilde kode eller i database har ikke noget at goere med hvilken af de to du bruger.