Avatar billede helan6370 Nybegynder
02. september 2011 - 10:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Warning: Invalid argument supplied for foreach()

Hej

Jeg har et problem med et module jeg har indlæst i joomla.
Når jeg vil ind i settings, skriver den:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in admin.simplesubscribe.html.php on line 42

På linje 42 er følgende:
        global $mainframe;

        // Initialize variables
        $db        =& JFactory::getDBO();
        $user    =& JFactory::getUser();
        $config    =& JFactory::getConfig();
        $now    =& JFactory::getDate();

        $query = "select * from jos_simplesub_options";
        $db->setQuery($query);

        $rows = $db->loadAssocList();

        $results = array();
denne linje er nummer 42        foreach($rows    as $row){

            $results[$row['field_name']] = $row['field_value'];
        }

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem :)
Avatar billede vagnk Juniormester
02. september 2011 - 10:31 #1
Hvor mange rækker er der i tabellen "jos_simplesub_options"?
Avatar billede helan6370 Nybegynder
02. september 2011 - 10:42 #2
jeg finder kun "tikla_simplesub_options" og der er 3 altså ID, field_name og field_value
Avatar billede vagnk Juniormester
02. september 2011 - 11:05 #3
For det første: I den tabel du har fundet nævner du felterne - jeg spurgte efter antal rækker.

Jeg gå ud fra at du har phpMyAdmin og der kan du altså ikke finde den tabel der refereres til i query. Hvis ikke du kan se den i kolonnen i venstre side af phpMyAdmin. Jamen så er fejlen der. Hvis du kan se den men kun kommer ind i "Structure"-fanen så findes tabellen, men den er tom. Så er det der fejlen er.

Når man installerer et module i disse CMS-systemer plejer der at være en grundig beskrivelse af arbejdsgangen under installationen. Sammenlagt bliver jeg nødt til at spørge: Har du nøje fulgt anvisningerne til at installere dit nye module?
Avatar billede helan6370 Nybegynder
02. september 2011 - 11:39 #4
:D Mange tak for hjælpen, efter at have læst din kommentar fandt jeg ud af problemet.
Lige netop det du skrev med at der refereres til en forkert query, så jeg ændrede den bare til at den refererede til "tikla_simplesub_option" i stedet for "jos_simplesub_option".
Avatar billede helan6370 Nybegynder
02. september 2011 - 11:44 #5
Du må gerne svare, så jeg kan give dig point for hjælpen :)
Avatar billede vagnk Juniormester
02. september 2011 - 12:33 #6
Godt at du kom videre
Vagn