Avatar billede coolmlj Nybegynder
01. september 2011 - 16:03 Der er 5 kommentarer

Hjælp til upload script

Hej alle.

Jeg har dette gamle upload script som jeg skal have lidt hjælp til.
Jeg vil gerne have at der bliver genereret et fil navn ud fra navnet på den person der uploader
Navnet har jeg i

" $navn "

Det skal gerne være sådan at filen hedder $navn_filnavn

mit upload script ser således ud:

    $file = $_FILES['file'];
                    $allowedExtensions = array("doc", "pdf", "docx");
                    function isAllowedExtension($fileName) {
                        global $allowedExtensions;
                        return in_array(end(explode(".", $fileName)), $allowedExtensions);
                    }

                    if($file['error'] == UPLOAD_ERR_OK) {
                      if(isAllowedExtension($file['name'])) {
                        if (file_exists("upload/" . $_FILES["file"]["name"]))
                          {
                          echo $_FILES["file"]["name"] . " already exists. ";
                          }
                        else
                          {
                          move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"],
                          "upload/" . $_FILES["file"]["name"]);
                          echo "Stored in: " . "upload/" . $_FILES["file"]["name"];

                          $cvfile =$_FILES["file"]["name"];
                          }
                      } else {
                        echo "Vi tillader kun .DOC og .PDF samt .DOCX filer";
                      }
                    } else die("Kan ikke uploade");

håber nogen kan hjælpe
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2011 - 17:42 #1
Prøv evt. at kigge på denne kode:

http://www.eksperten.dk/guide/1098

Og alternativt skal du blot låne koden, som finder filextension og så sætter du den sammen med $navn, så uploader du til dette navn og alle er glade. :o)
Avatar billede Mikardo Nybegynder
10. september 2011 - 10:18 #2
if ($_FILES['file'])
{
    $filename = $navn.$_FILES['file']['name'];

    $destination = "uploadede_filer/" . $filename;

    if (move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $destination))
    {
        echo "Filen" .  $filename . " blevet uploadet";
    }
    else
    {
        echo "Der er sket en fejl";
    }
Avatar billede coolmlj Nybegynder
12. september 2011 - 09:45 #3
Så vidt jeg kan se, så ændre det jo ikke fil navnet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. september 2011 - 09:50 #4
men det kan du jo bare gøre:

$filename = "NYTNAVNPÅFILEN";
Avatar billede Stickano Nybegynder
20. september 2011 - 14:15 #5
Du kan vel altid lave en variabel :

$file = $navn."_".$_FILES['uploadfile']['name'];

Og så bare bruge den de steder hvor du bruger $_FILE['']