Avatar billede jss Nybegynder
01. september 2011 - 15:45 Der er 1 løsning

Sum i Footer i dynamisk Gridview (beregning "springer over" decimaltal)

Hejsa,
Jeg har et gridview der viser en pivottabel baseret på en stored procedure. Antallet er kolonner er dynamisk og derfor har jeg sat gridviewet til at danne med AutoGenerateColumns="True".

I gridviewets RowDataBound-event har jeg lavet noget kode, der lægger værdierne sammen kolonnevis (lodret) - det virker fint så længe der er tale om hel-tal.
Problemet er bare at den "springer over" de celler hvor der er decimal-tal. Jeg har prøvet alt muligt forskelligt, lige fra Replace([værdi], ",", "."), Convert.ToDecimal, rodet med globalization og culture (webconfig) mm., men uden held.

Jeg har læst mig frem til, at kolonne-datatype i gridview med AutoGenerateColumns="True" er string.
Er der et eller andet helt simpelt, jeg har overset?
Avatar billede jss Nybegynder
07. september 2011 - 11:18 #1
doh - havde defineret sum-variablen som Integer, det skulle selvfølgelig være Double pga. decimaler