Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. september 2011 - 14:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PC downloader med kun ½ kraft

Efter overgang til antenneforening med 20 Mb i download og 2 i upload kunne jeg konstatere, at min knapt 2 år gamle Medion Akoya kun downloader med knapt 10 Mb. Upload er ok.
Samtidig virker PC'en generelt lidt sløv ved start-hentning af internetsider.
Antenneforeningens tekniker kunne her konstatere, at alt er ok, hvilket også understøttes af, at to andre PC'ere på routeren ingen problemer har med at hente på 20 Mb. Han anbefalede mig "den tunge vej".
Well, jeg har nu formateret mit C-drev og installeret Win7 helt fra bunden. De 4 Mb RAM fungerer upåklageligt.
Hvad kan jeg gøre?
Vh
Avatar billede m_soerensen Nybegynder
01. september 2011 - 14:07 #1
er det kabel eller trådløst net vi snakker om,

hvis det er trådløs er der 3 forskellige teknologier.

802.11b kan overføre med op til 11mbit som max.

hvor 802.11g og 802.11n er henholdsvis 54 og 108 mbit hvis ikke jeg husker helt forkert.

er du sikker på at det ikke er et 802.11b kort som sidder i maskinen.
Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. september 2011 - 14:33 #2
Tak for svar.

Denne PC er forbundet med normalt LAN-kabel.
Kortet er integreret i motherboard.
Everet Home viser om det:
Netværks Adapter    Intel(R) 82562V-2 10/100 Network Connection

Men du har nu nok sat mig på sporet, idet der lidt længere nede står:
Forbindelses Hastighed    10 Mbps

Jeg har et "løst" netkort. Vil det hjælpe at sætte det i et ledigt slot?
Vh
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 14:34 #3
Prøv og lav en hastigheds test på speedtest.net .. For nu hvor du ikke skriver så meget info om hvor du downloader fra så er det svært og vurdere grunde til problemet..
Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. september 2011 - 14:47 #4
Jeg har - både før og efter nyinstallationaf Win7 - testet adskillige gange med speedtest. Og resultatet er hver gang det samme: = mindre end 10 Mb.
Vh
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 14:51 #5
Har du selv installeret driverne til netkortet?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. september 2011 - 15:02 #6
Jeg har opdateret alle drivere. Jeg kan ikke finde nye driver-updates til dette netkort - Intel(R) 82562V-2 - på Intels hjemmeside.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 15:05 #7
Okay, prøv og gå ind i bios og tjek om netkortet kan være ændret derinde.. det er jo onboard?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2011 - 16:08 #8
Jeg oplevede på min xp maskine at når jeg lukkede pc ned (dvale), kunne jeg heller ikke bruge min 20 mbit forbindelse fuld ud. Det viste sig at netkortet kun startede op i 10 mbit hastighed. Jeg gik herefter ind i enhedshåndteringen, og ind under egenskaber for netkortet. Under strømstyring, der fjernede jeg hakket ved at Windows må slukke for enheden for at spare strøm. Efter denne rettelse har jeg ikke haft problemer med hastigheden når jeg går i dvale.
01. september 2011 - 16:33 #9
... kan bekræfte #8 !

Når netkortet 'snakker' med enheden i den anden ende måler/forhandler den om hvilken hastighed der kan bruges/går godt. Hvis det eksempelvis er en dårligt netværkskabel kan det være at den ikke acceptere 100Mb men vælger så automatisk 10Mb ...

Hvis muligt, så prøv også i et andet stik/kabel til routeren ?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. september 2011 - 18:23 #10
Tak for mange gode tip til løsning af mit problem. Desværre har ingen af dem virket.

- I BIOS er der ingen opsætninger af netkortet.
- Strømstyringen under enhedshåndteringen forsøgte jeg straks med efterfølgende genstart. Desværre!
- Jeg bruger det medleverede - helt nye - gule kabel. Har tidligere forsøgt at skifte kablet til et andet. Endvidere har jeg forsøgt med en anden port i routeren.

Hvis problemet består i det ovenfor beskrevne, at Everest Home viser følgende for netkortet: Forbindelses Hastighed    10 Mbps

Har jeg nogen mulighed for at ændre opsætningen af dette?
Er der sandsynlighed for, at det vil ændre noget, hvis jeg sætter et  andet netkort i?
01. september 2011 - 18:30 #11
... har du mulighed for at tilslutte et en ANDEN Switch/hub/router og SÅ se hvad Netkortets hastighed så siger den vil være ? (Koldstart)
Den 'box' behøver ikke nødvendigvis at være tilsluttet noget i den anden ende...
Avatar billede Blueeyez Mester
01. september 2011 - 18:31 #12
#10 Det kommer jo så an på det netkort der skal erstatte der nuværende ;)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. september 2011 - 12:29 #13
Hej.
Prøv med..

Enhedshåndteringen +
Egenskaber for netkortet +
Konfigurer +
Avanceret +

Aflastning
(sæt)Værdi til= Rx-Tx aktiveret

Flow-kontrol
(sæt)Værdi til = Aktiver

Hastighed og Duplex
(sæt)Værdi til = 100 Mbps fuld Duplex.
Avatar billede eski0000 Nybegynder
04. september 2011 - 15:43 #14
Også denne løsning blev forsøgt. Jeg kunne godt ændre som foreslået. Men derefter kunne jeg ikke få kontakt til internettet. Så tilbge igen! - Og kontakt.
Nu valgte jeg at købe et nyt netkort og monterede det i et - heldigvis - ledigt slot. Og så lykkedes det.

Meget tyder således på, at det var den fra Everest Home fundne begrænsning, der var årsagen.

Man tak for alle de velmente forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2011 - 18:06 #15
lukketid?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
31. oktober 2011 - 08:36 #16
Ikke forstået!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2011 - 15:43 #17
har du fundet en løsning?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
31. oktober 2011 - 16:12 #18
Ja, som jeg beskrev det i et svar den 4. september. Er der noget, jeg mangler at gøre - eksempelvil at afslutte tråden?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2011 - 16:18 #19
Du bruger bare et af de svar du har lagt til at lukke med.