Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
30. august 2011 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

if sætning Java -version tjek fra cmd

Hej

Jeg vil lave en silent install af java, men kun hvis der ikke er installeret den nyeste version... jeg mangle at kunne tjekke for om det er den rigtige version, her kan jeg ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet med denne sætningen. det er planen at det skulle køre i et logon script.

If "java -version" == jre1.6.0_27.msi goto slut

MSIEXEC /I "\\serv08\alle$\Brian Kudsk EDB\Install\Java\jre1.6.0_27.msi" /passive /norestart AUTOUPDATECHECK=0 ADDLOCAL=ALL IEXPLORER=1

:slut
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 17:08 #1
Forslag:

lav et lille Java program som:

public class V {
    public static void main(String[] args) {
        System.exit(System.getProperty("java.version").equals(args[0]) ? 0 : 1);
    }

byg det og brug V.class filen fra din BAT fil a la:

@echo off
java V 1.6.0_21
if errorlevel 1 goto problem
echo OK
goto done
:problem
echo Problem
:done
Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
30. august 2011 - 19:56 #2
det lyder som en god idé men jeg ved ikke hvordan man laver et java program ?

kan sådan et jave program køre på alle maskiner, også selv om java ikke er installeret ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 20:30 #3
Det kraever at Java er installeret.

Men det goer java -version jo ogsaa.

Men goer det noget? Hvis java ikke findes vil der saa ikke ogsaa blive sat et errorlevel?
Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
30. august 2011 - 20:53 #4
Det er rigtig, men hvordan kan jeg lave sådan et jave program ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 20:58 #5
Programmet er i #1 !
Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
30. august 2011 - 21:01 #6
Kan du lave det for mig ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 21:06 #7
Du laver en fil V.java med disse 5 linier:

public class V {
    public static void main(String[] args) {
        System.exit(System.getProperty("java.version").equals(args[0]) ? 0 : 1);
    }

Og paa en PC med JDK (ikke JRE) installeret giver du kommandoen:

javac V.java

det resulterer i en fil V.class som skal bruges af bat filens java kommando.
Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
30. august 2011 - 21:09 #8
du kan vil ikke lave den v.class for mig ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2011 - 22:05 #9
jo da

hvor skal jeg sende den hen?
Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
31. august 2011 - 09:07 #10
Hvis du vil sende den pakket som zip til fjdksl5@pc.dk da mail programmet nok stopper den:
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2011 - 23:04 #11
sendt
Avatar billede serverkudsk_ny Nybegynder
01. september 2011 - 12:29 #12
Dette virker... Så mangler jeg bare at give point...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2011 - 14:38 #13
svar