Avatar billede lylover Nybegynder
30. august 2011 - 11:47 Der er 3 kommentarer

skifte side(1-2-3-4-5 osv) i et Javascript script

Hey eksperter.
Jeg er igang med et forum, og til dette har jeg et Ajax/PHP forum!
Koden ser ud som følgende:
<script type="text/javascript">
            $(function() {

                //retrieve comments to display on page
                $.getJSON("comments1.php?jsoncallback=?&id=<?=$_GET['id'];?>", function(data) {

                    //loop through all items in the JSON array
                    for (var x = 0; x < data.length; x++) {

                        //create a container for each comment
                        var div = $("<div>").addClass("row").appendTo("#comments");

                        //add author name and comment to container
                        $("<label>").text(data[x].name).appendTo(div);
                        $("<div>").addClass("comment").text(data[x].comment).appendTo(div);
                    }
                });

                //add click handler for button
                $("#add").click(function() {

                    //define ajax config object
                    var ajaxOpts = {
                        type: "post",
                        url: "addComment.php?id=<?=$_GET['id'];?>",
                        data: "&author=" + $("#leaveComment").find("input").val() + "&comment=" + $("#leaveComment").find("textarea").val(),
                        success: function(data) {

                            //create a container for the new comment
                            var div = $("<div>").addClass("row").appendTo("#comments");

                            //add author name and comment to container
                            $("<label>").text($("#leaveComment").find("input").val()).appendTo(div);
                            $("<div>").addClass("comment").text($("#leaveComment").find("textarea").val()).appendTo(div);

                            //empty inputs
                            $("#leaveComment").find("input").val("");
                            $("#leaveComment").find("textarea").val("");
                        }
                    };

                    $.ajax(ajaxOpts);

                });
        </script>

Da man hurtigt kan få for mange indlæg (!!!), er det en mulighed at integrere et skifte side system?
Jeg er ikke så god til Javascript og indrømmer gerne, at ovenstående script er "downloadet", men jeg har dog selv tilrettet det meget.. Jeg er ikke den store Javascript bruger og mit know-how er ikke stort.. Men er der nogle der kunne komme med en løsning til hvordan dette skal gøres? :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2011 - 13:27 #1
<ole>

Har du overvejet, at Ajax i udgangspunktet er den bedste måde at gemme indhold fra søgemaskiner? Det betyder, du ikke får besøgende på baggrund af det indhold, du viser med Ajax

/mvh
</bole>
Avatar billede lylover Nybegynder
30. august 2011 - 16:39 #2
Hey Ole.
Ja det er jeg klar over.
Jeg bruger ajax i et lukke system for brugere. :)
Resten af siden er helt uden ajax og søgeoptimeret!
Men ellers tak for tippet
Ikke desto mindre håber jeg stadig at få løst mit problem...
Avatar billede Munna kumar Praktikant
15. juli 2019 - 21:18 #3
Visitors should visit here on this website if they want to know the complete information of windows 10 operating system. This is an amazing website for the user who wants to install the Windows 10 operating system on your personal computer.
https://windows10download.xyz/