Avatar billede Avataren Nybegynder
30. august 2011 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

InDesign og sidetal

Hej

Så jeg sidder og laver en rapport i InDesign og jeg skal have sidetal på alle sider self. Det har jeg så fået lavet MEN der skal jo ikke være sidetal på forsiden / a-master . Men stadig på alle de andre hvor side 2 bliver side 1 , nogle der kan hjælpe mig med det ?

på forhånd tak
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
30. august 2011 - 10:32 #1
Du går ind under "Layout > Numbering & Section Options" og vælger hvilket tal sidenummereringen skal starte med.

Du kan vælge masterelementet på forsiden (for at slette det) ved at holde Shift+Ctrl nede mens du markerer det.

NB: Men det er IKKE go' stil ikke at lade forsiden tælle med i sidenummeringen... :-)
Avatar billede Avataren Nybegynder
30. august 2011 - 10:43 #2
hmm det forstår jeg desværre ikke rigtig :( altså Vi siger jeg har lavet det tekst område og fået det til at sige side 1  og så side 2 osv. Men det jeg vil er at den skal være "usynlig" på forsiden og så stadig vise det på alle de andre sider. Hvis du kan fortælle mig det skal jeg nok give dig kryds i Svar. :)
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
30. august 2011 - 10:56 #3
Jeg går ud fra du har lavet sidetallet som et tekstelement på din masterside? Du fjerner sidetallet fra forsiden ved at gå til side 1 i dit dokument, hvor du vælger sidetallet ved at taste Shift+Ctrl samtidig med du klikker på det. Så sletter du masterelementet(sidetallet) - men kun på den pågældende side :-)
Avatar billede Avataren Nybegynder
30. august 2011 - 11:01 #4
Tusind Tak det virkede :D
Avatar billede valsbol Seniormester
03. oktober 2013 - 00:52 #5
Du skal trække ikonen med none fra pages master ned på den første side, så får du ingen af masterens kendetegn