Avatar billede squize Nybegynder
29. august 2011 - 22:42 Der er 7 kommentarer

jQuery update flere div+var med en funktion

Hej,
Sidder og knokler med at få noget js/php/mysql til at spille sammen.

Jeg har en sidde med en masse knapper/indikatorer som skal skifte status ud fra noget data i en mysql db.

Til det vil jeg bruge noget jquery.
Jeg har dog et lille problem med at få en variabel med fra min <div id=> felter som jeg skal bruge til mit db kald.

Jeg har lige lavet en minimal løsning til at teste funktionen af med som ser sådan her ud:

java script:
var i = '4';
var vari1 = "Button" + i;
var auto_refresh = setInterval(
function ()
{$('#'+vari1+'').load('index_refresh.php?buttonnumber='+i+'').fadeIn("slow");
}, 1000);

Html/php:
<div id="Button1"> </div>
<div id="Button2"> </div>
<div id="Button3"> </div>
<div id="Button4"> </div>

index_refresh.php
$number = $_GET['buttonnumber'];
echo $number;

Koden virker efter hensigten så længe jeg manuelt går ind og sætter i til et tal imellem 1&4.
Men pointen er at jeg vil have den til køre på alle div og tage det givne tal med over i index_refresh.php som variabel.

Nogle af jer kloge hoveder der har en ide' ?

PFT.
Lars
Avatar billede jokkejensen Novice
29. august 2011 - 23:36 #1
Html/php:
<div id="Button1" class="btn"> </div>
<div id="Button2" class="btn"> </div>
<div id="Button3" class="btn"> </div>
<div id="Button4" class="btn"> </div>

JS
$(".btn").each(function(){

setInterval(function(){
alert($(this).attr('id'));
}, 2000);

});
Avatar billede jokkejensen Novice
29. august 2011 - 23:40 #2
nåå sry læste lige lidt forkert.

var id = my_car.charAt(the_length-1);

$(".btn").each(function(){

setInterval(function(){
var id = $(this).attr('id').charAt($(this).attr('id').length-1);
alert(id);
}, 2000);

});
Avatar billede jokkejensen Novice
29. august 2011 - 23:42 #3
husk at koden skal afvikles, i

$(document).ready(function(){

$(".btn").each(function(){

setInterval(function(){
var id = $(this).attr('id').charAt($(this).attr('id').length-1);
alert(id);
}, 2000);

});

Avatar billede squize Nybegynder
07. september 2011 - 21:39 #4
Burde den funktion du har lavet her ikke lave en alert box der popper op ?

Synes nemlig ikke rigtig jeg kan få funktionen til at køre.

PS. Har stadig ikke helt set lyset i js, men det kommer vel forhåbentligt når snart :)
Avatar billede squize Nybegynder
07. september 2011 - 22:45 #5
Har ændret lidt i min kode nu sådan at den ser sådan her ud:

var varClass = "btn";
var auto_refresh = setInterval(
function ()
{$('.'+varClass+'').load('index_refresh.php?buttonnumber='+i+'').fadeIn("slow");
}, 1000);

Og det får skam alle mine divs med class = btn til at opdatere.
Men jeg kan så ikke lige helt få det til at virke med at hive id'et med over i funktionen og så sætte den på som en parameter på mit kald til .php filen.
Avatar billede squize Nybegynder
07. september 2011 - 23:23 #6
Nåå.. lidt nærmere igen.
Jeg har nu følgende kode og har lokaliseret fejlen, mangler bare at finde løsningen.

<!--var id = my_car.charAt(the_length-1);-->
var id = 'button6';
$(document).ready(function(){
    $(".btn").each(function(){
        setInterval(function(){
            var id = $(this).attr('id').charAt($(this).attr('id').length-1);
            <!--alert(id);-->
            $(".btn").load('index_refresh.php?buttonnumber='+id+'').fadeIn("slow");
        }, 1000);
    });

Denne linje er der en fejl i. Går ud fra at det er 'my_car', men hvad skulle der have stået ?

var id = my_car.charAt(the_length-1);
Avatar billede squize Nybegynder
09. september 2011 - 12:13 #7
JS
$(document).ready(function(){
    $(".btn").each(function(){
        var i = $(this).attr('id');
        setInterval(function(){
            $(".btn").load('index_refresh.php?buttonnumber='+i+'').fadeIn("slow");
        }, 2000);
    });

HTML:
<div id="Button1" class="btn">Knap 1</div><br>
<div id="Button2" class="btn">Knap 2</div><br>
<div id="Button3" class="btn">Knap 3</div><br>
<div id="Button4" class="btn">Knap 4</div><br>

Nu bliver de opdateret, MEN
Kan se at den opdatere alle på en gang med den samme værdi.
Hvad er det lige jeg har gjort galt ? - Vil jo at den skal opdatere dem individuelt.