Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
28. august 2011 - 23:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

order by - DESC

Hvordan skal jeg bruge DESC i denne sortering:

strSQL = "SELECT * FROM rma WHERE afsendt IS NULL OR afsendt = '' ORDER BY " & orderby

Lige nu viser den efter RMA nummer lille->stor jeg vilgerne have vist i modsat rækkefølge så den starter med størte nummer først
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2011 - 23:50 #1
strSQL = "SELECT * FROM rma WHERE afsendt IS NULL OR afsendt = '' ORDER BY " & orderby & " DESC"
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
28. august 2011 - 23:55 #2
PERFEKT :-) 1000 TAK, svar venligst og inkasser
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
28. august 2011 - 23:56 #3
hmm er der en simpel måde at få den til at skifte imellem op/ned til ned/op skiftevis?
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2011 - 18:07 #4
svar.

det kan du ikke gøre direkte i din SQL - du er nødt til eksempelvis at lave et link og styre retningen fx vha en querystring;

strSQL = "SELECT * FROM rma WHERE afsendt IS NULL OR afsendt = '' ORDER BY " & orderby & " " & Request.Querystring("orderby")

Bare sørg for at tage højde for SQL-injection; http://www.web-dev.dk/post/SQL-injections-mere-end-bare-et-pling.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2011 - 18:07 #5
hov - svar
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
29. august 2011 - 21:14 #6
1000 tak for hjælpen, det sidste venter jeg vist lige lidt med :-)