Avatar billede samurizer Nybegynder
28. august 2011 - 10:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tjek af PSU(strømforsyning)

Jeg er begyndt at få problemer med at nogle af mine fuldscreen spil fryser midt i et spil. forstået på den måde at har jeg for.eksempel itunes kørende i bagrunden kan jeg stadig høre musik, og jeg kan også skifte sang, via mit tastatur. så det er kun spillet der fryser.

Af hvad jeg har læst mig frem til, kan det være mange ting, jeg har kørt alle tænkelige test´s på mine ram. og har så så fået af vide at det sandsynligvis er min psu der driller. Men hvordan tjekker jeg det. uden at skulle ud og købe en ny.

Findes der et program der kan teste om alt virker på strømforsyningen.

(info om pc:, som ikke er selvbygget, men købt samlet hos MM-vision.dk
MB1156 Gigabyte GA-P55-USB3
Intel Core i7-860 4x2,86GHz LGA1156
CPUK All Scythe Shuriken Retail
DDR3-1333 Kingston 2GB RAM x4 (8 i alt)
HDS 1000GB Seagate SATAII 7200rpm HDD
Nvidia GF GTX 470 1280MB DDR5
CASE NZXT Hush Silent Miditowre kabinet
PSU ENERGON 750W
Drev Sony AD-5240S-0B SATA DVD-RW Black
NET 100/1000 Netkort Gigabit OB
og hvis DXdiag kan hjælpe med opklaringen: http://pastebin.com/ZS1dG5ev
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 10:18 #1
tjek den lige ud med det her gratis program

sæt en tilfældig cd i under test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 10:20 #2
kunne som bare være en driver til harddisk

tjek ud med slimdrivers - den er gratis men du skal registreres

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede samurizer Nybegynder
28. august 2011 - 10:34 #3
Tak for de hurtige svar. kigger på dem med det samme :)
Avatar billede samurizer Nybegynder
28. august 2011 - 10:39 #4
DriverUpdate fandt 3 drivers som ikke var uptodate.
Realkteak RTL8168D/811d family pci-E gigabyte ethernet NIC
standard AHCI 1.0 serial ATA controller
standard Dual channel PCI IDE controller.

Fingers crossed at det var en af dem som drillede :)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 10:43 #5
kunne jo være den sidste der drillede

men det kan jo også bare være varme

du kunne hente siw og under sensors ligger dine tems

kør et spil eller andet et stykke tid under belastning og tag så temps og læg dem herind

http://siw.dk.malavida.com/d7560-download-gratis-windows

gå metodisk frem
rens altid dine blæsere i kabinettet ofr støv og møg

jeg har denne her køler på min og pt.automatik renser jeg køleren for skidt 1 gang om året

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

m.v.h
Avatar billede samurizer Nybegynder
28. august 2011 - 19:14 #6
Det vidste sig at jeg faktisk havde 3 blæsere i mit kabinet... kun 1 var sat til :).. lad os se om det ikke hjælper lidt på sagerne. Skriv et svar hvis i vil havde lidt points :)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 07:19 #7
ok