Avatar billede german Nybegynder
27. august 2011 - 12:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 2010 Forkert Varetype

Jeg sidder med en C5 2010, hvor der i lagerkartoteket er en vare med varetypen Ydelse, hvor det retteligt burde være Vare.
Dette problem har jeg manipuleret mig ud af!
I forbindelse med Skats listesystem, skal jeg kunne udskrive en oversigt over varer og ydelser m.m.
Den nævnte vare er faktureret mange gange og optræder formentligt i Lagerposter som ydelse - Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg manipulerer kartoteket (Lagerposter),
så varetypen bliver korrekt?
Avatar billede jjam Juniormester
27. august 2011 - 16:26 #1
Nu ved jer ikke med 2010, men for ÆLDRE versioner, så er varetypen ikke gemt i vareposten, kun på varetabellen.
Avatar billede german Nybegynder
28. august 2011 - 13:24 #2
Ja, jeg er vist ikke helt vidende om C5 :) -
men Listesystemet opregner hvilke varer af typen Vare og hvilke
varer af typen Ydelse, der er solgt i en given momsperiode.
Da varen har haft en forkert varetype (Ydelse) medregner Listesystemet denne vare under ydelser - Nogen der har en ide om, hvor dette kan rettes?
Avatar billede german Nybegynder
31. august 2011 - 11:01 #3
Jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede olehaahr Nybegynder
27. september 2011 - 18:30 #4
Generelt manipulerer (ændrer) man poster via 3 kommandoer: INSERT, UPDATE og DELETE.

INSERT (Indsætter nye poster). Eks: INSERT SalesTable

UPDATE (Opdaterer en eksisterende post) Eks: UPDATE SalesTable

DELETE (Sletter en post) Eks: DELETE SalesTable

Inden en post kan insertes, updates, eller deletes, skal den bringes i VIRKEFELT.

Dette kan gøres via 2 kommandoer: INTRODUCE eller SEARCH.

Eks.

INTRODUCE SalesTable[SalesIdx,"123"]
SET Attention = "OLE"
UPDATE SalesTable.

Eller:

SEARCH SalestTable USING AccountIdx
  WHERE Account = "1234"
  SET Attention = "OLE"
  UPDATE SalesTable
END

Hvis du kigger i den eksisterende kode kan du sikkert se dig ud af dig.

HUSK: Forstå hvad du gør - inden du gør det. Ellers kan du ødelægge hele din opsætning

Med venlig hilsen
Ole Haahr Andersen
MikanIT ApS