Avatar billede danishvoice Nybegynder
26. august 2011 - 13:29 Der er 6 kommentarer

SQL

hvordan laver jeg en SQL sætning der kan opdaterer?
Avatar billede danishvoice Nybegynder
26. august 2011 - 13:33 #1
det er vel UPDATE-sætningen jeg skal bruge...
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. august 2011 - 13:42 #2
UPDATE tabel SET felt1="felt1", felt2="felt2"... WHERE et eller andet
Avatar billede danishvoice Nybegynder
26. august 2011 - 13:54 #3
Ja men det skal være en SQL sætning der opdaterer fk en kunstner, Prince så han nu hedder "The artist formerly known as Prince"
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. august 2011 - 13:59 #4
Og hvordan i h..... skulle jeg kunne vide det??? Du har fået syntaxen, så er det bare at skifte det der står med småt ud med dine data. Jeg kan af gode grunde ikke vide hvad din tabel, dine kolonner hedder og hvad du skal have opdateret med hvilke betingelser. Vil du have mere hjælp må du uddybe dit spørgsmål.
Avatar billede danishvoice Nybegynder
26. august 2011 - 15:09 #5
eks. "UPDATE kunstnere
    SET kunstner_id=8, kunstner_navn='Prince', biografi='www', billede='prince.jpg'
    WHERE kunstner_id=8";
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. august 2011 - 15:18 #6
Du behøver kun at skrive det der skal opdateres, ellers ser det rigtigt ud:

"UPDATE kunstnere SET kunstner_navn='The artist formerly known as Prince' WHERE kunstner_id=8";