Avatar billede KasperMC Nybegynder
26. august 2011 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med phpmyadmin på min bærbare

Jeg har installeret xampp på min bærbare computer DELL inspiron 1545 med windows 7 home edition 32-bit.
Jeg benytter avast og bullguard som firewall.

Apache virker fint og vises normalt i browseren, men når jeg skal connecte til min phpmyadmin får jeg følgende fejlmeddelelse:

#2002 - The server is not responding (or the local MySQL server's socket is not correctly configured).

I control panel er både apache og mysql aktive (running).

Jeg har forsøgt at ændre i config.int.php

Fra
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost';
til
$cfg['Servers'][$i]['host'] = '127.0.0.1';

men det løser ikke problemet
Avatar billede aka2 Nybegynder
26. august 2011 - 11:21 #1
der kan være 3 grund til det ikke virker :

1. Først kontrollere, om MySQL arbejder på serveren eller ej.

2, Kontroller, om der er et symbolsk link fra mysql.sock til / tmp. Hvis ikke, skal du oprette et symbolsk link mellem / var / lib / mysql / mysql.sock og / tmp / mysql.sock.
~~~~~~~~~
ln-s / var / lib / mysql / mysql.sock / tmp / mysql.sock
~~~~~~~~~

3. Hvis dette ikke løser problemet tjekker filen: / usr/local/cpanel/base/3rdparty/phpMyAdmin/config.inc.php og sørg for posterne er som dette:
~~~~~~~~~~~~~~~~
$ cfg ['Servers'] [$ i] ['socket'] = '/ var / lib / mysql / mysql.sock';
$ cfg ['Servers'] [$ i] ['connect_type'] = 'socket';
Avatar billede KasperMC Nybegynder
26. august 2011 - 12:45 #2
Hvor finder jeg var mappen?
Avatar billede aka2 Nybegynder
26. august 2011 - 13:47 #3
ude på root:
Avatar billede KasperMC Nybegynder
29. august 2011 - 14:25 #4
Jeg har kigget i min xampp-mappe og kan ikke umiddelbart finde rootmappen. Findes den et andet sted på computeren?
Avatar billede Dark-Creation Nybegynder
06. september 2011 - 09:56 #5
hmm... ellers kan du eventuelt downloade og installere notepad++ og så gå ind i apache.conf filen og så skifte listen port: 80 til 8080 eller havd du nu vil have den til at køre på ;) (80 eller 8080 er meget normalt.)

og samme med localhost, og så gemmer du, og voila ;)

virkede med mig ;)