Avatar billede aniels21 Nybegynder
24. august 2011 - 12:33 Der er 2 kommentarer

Sortering af DataTable eller DataView AA før A

Jeg har et DataView som er populeret fra et DataTable.

Når jeg sorterer dataViewet kommer tolkes AA som Å, OE som Ø, men sjovt nok tolkes AE ikke som Æ...

Jeg vil gerne have at AA tolkes som A og OE som O.
Hvordan gør jeg dette?

KODE:

DataTable dt = new DataTable();
            dt =  ConvertToDataTable( object[] );

            DataView dv = new DataView( dt );

            StringBuilder sb = new StringBuilder( );
            sb.AppendFormat( "{0} {1}", sortExpression, direction );
            dv.Sort = sb.ToString();

...

public static DataTable ConvertToDataTable( Object o )
        {

            PropertyInfo[] properties = o.GetType().GetProperties();
            DataTable dt = CreateDataTable( properties );
            FillData( properties, dt, o );
            return dt;
        }
Avatar billede platik Nybegynder
24. august 2011 - 23:07 #1
Ikke helt sikker på hvad du mener, men hvis AA skal tolkes som AA og ikke som Å kan du ændre CultureInfo.

For mere info se:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.data.datatable.locale.aspx
Avatar billede aniels21 Nybegynder
25. august 2011 - 14:30 #2
Tak. Jeg har prøvet at rode lidt med cultureinfo, men kom ikke rigtigt godt afsted. Jeg vil prøve lidt mere i den retning. Noget forslag på hvilket niveau jeg kan/skal ændre cultureinfo? Kan jeg gøre det på en tråd, objekt eller er det hele applikationen (det er ikke en option)?

Kommentar til koden:

sortExpressin er kolonnenavn der skal sorteres på og direction er ASC eller DESC.