Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 20:38 Der er 182 kommentarer og
1 løsning

Installerer windows fra en server

hej jeg har et indviklet spørgsmål jeg har en server med windows 7 pro og de andre kør windows xp og windows vista  og så har jeg en mac

og alle vos backup likker  på cd / dvd  kan man ikke kører dem på serveren og lave en Kommando man skriver i Kommandoprompt

og så tager den backup som er på serveren og Installerer på de forskellige computer  via netværket ??? med alle programmerne på  man skal nok lave en kode og et brugernavn  som man nok skriver i dos/bios og så Installerer windows fra en server  på de computere ??? kan man det ?? og hvordan det ????
Avatar billede hearnz Nybegynder
20. august 2011 - 22:05 #1
Uden at være 100% sikker mener jeg at du skal have en speciel version af Win for at lave server install.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 20:33 #2
men når jeg går i bios  så under boot står der boot fra lagen og det vil sige af man boot på lagen (lan)
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
23. august 2011 - 09:59 #3
Hej Rasmus

Er ikke helt sikkert på hvad du mener. Har lige et par opfølgende spørgsmål:

1: "jeg har en server med windows 7 pro og de andre kør windows xp og windows vista  og så har jeg en mac"
Kører din server Windows 7 Pro eller taler vi om en Windows Server 2008?

2: og alle vos backup likker  på cd / dvd  kan man ikke kører dem på serveren og lave en Kommando man skriver i Kommandoprompt og så tager den backup som er på serveren
Hvilken software bruger du til backup? Denne bør kunne indstilles til at smide backupfilerne på et share på serveren.

3: og Installerer på de forskellige computer  via netværket ??? med alle programmerne på  man skal nok lave en kode og et brugernavn som man nok skriver i dos/bios og så Installerer windows fra en server  på de computere ??? kan man det ?? og hvordan det ????
Vil du tage et image af de forskellige computere og derefter "skyde" det afsted via netværket, så computerne starter på en frisk med rent styresystem og applikationer hver gang? Dette er muligt ved hjælp af Windows Deployment Services (http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771670%28WS.10%29.aspx) eller FOG Project (bruges på linux).
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2011 - 15:08 #4
hej Martin :) jeg har en netbook og der er ikke dvd /cd i kun usb

så alle vores programmer skal ligge over på usb køre den vaj ind
så jeg vil gerne kører alle programmer og filer  ind gang for alle
så vis den går ned kan jeg  bare trykke F 1 i birus  og Installerer  hele lortet uden cd /dvd
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
23. august 2011 - 17:30 #5
Så taler vi om en funktionalitet som Windows Deployment Services eller lignende, hvor du kan skyde et image afsted via netværk til maskinen. Dette image indeholder så styre system, programmer og indstillinger. Maskinen beder om dette image når den booter, hvorefter det rene OS med tilhørende applikationer bliver indlæst.

VIGTIGT
Dette kræver en del ting for at du kan bruge dette.
1: Dine enheder skal kunne PXE-boote. Dette kan stort set alle Windows enheder, men du nævner en MAC. Dette kan ifølge en bekendt laves, men jeg ved ikke hvordan.
2: Du skal have lavet et image, der er et billede af den enhed med programmer, opdateringer og alt andet. I den forbindelse kan du så også få teste drivere og andet, så maskinerne fungerer optimalt.
3: punkt 2 skal laves for hver enkelt maskinetype. Med andre ord hvis du har fem forskellige maskintyper (forskellige maskiner), så har du fem images (et image per maskintype).

I din kommentar skriver du "USB". Vil du boote via netværk eller via USB, for det er jo ingenlunde det samme :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2011 - 18:48 #6
hej vos programmer er på cd / dvd så vær program skal over på en usb og Installeres så jeg vil gerne have en iso fil eller VHD fil med windows og programmer  så jeg bare kan gå ind i Kommandoprompt eller dos/bios  og skrive den anden computerens navns og IP adresse og kode i dos/bios  eller Kommandoprompt
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
24. august 2011 - 09:43 #7
Okay. Dette kan jo også sagtens lade sig gøre.

Først skal du nok beslutte hvad du helst vil: ISO eller VHD.
Dog er det værd at nævne at VHD har en begrænsning, hvis du vil boote over netværk. Dette er ikke muligt med Windows XP. Windows Vista, Windows 7 og Windows Server 2008 understøtter dette.

Prøv lige at kigge disse to igennem
Windows 7
http://www.windows7hacker.com/index.php/2009/08/7-things-about-windows-7-native-boot-vhd/

Windows Vista
http://www.windows7hacker.com/index.php/2009/05/native-boot-to-windows-7-in-vhd-from-windows-vista/

VDH filer kan hvis nødvendigt konverteres til ISO-filer.
Se venligst dette link for hvordan man laver og vedhæfter VDH-filer
http://www.sevenforums.com/tutorials/566-virtual-hard-disk-create-attach-vhd.html

Er det hvad du leder efter?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 17:35 #8
hej Martin-Rene jeg prøvede din Kommando

c:\windows\system32>xcopy /h /y bcdedit.exe f:\

c:\windows\system32>cd \

c:\>xcopy /h /y bootmgr f:\

c:\windows\system32>xcopy /y /h bcdedit.exe bcdedit.org

press f (for file) when prompted.

c:\windows\system32>cd\

c:\>xcopy /y /h bootmgr bootmgr.org

press f (for file) when prompted

c:\>attrib bootmgr -s -h -r (change the bootmgr file attribute so it becomes replaceable)

c:\>e: (or whatever the drive that used for the USB drive you connected)

e:\>xcopy /y /h bootmgr c:\bootmgr

e:\>xcopy /y /h bcdedit.exe c:\windows\system32

bcdedit /copy {current} /d "Boot Description"

bcdedit /set {GUID from last step} osdevice vhd=[DriveLetter:]\PathToVHD\VHD_File

bcdedit /set {GUID from last step} device vhd=[DriveLetter:]\PathToVHD\VHD_File

Skriver den bar Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\rasmus>bcdedit /copy {current} /d "Boot Description"
'bcdedit' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\>
C:\Documents and Settings\rasmus>bcdedit /set {GUID from last step} osdevice vhd
=[DriveLetter:]\PathToVHD\VHD_File
'bcdedit' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\>
C:\Documents and Settings\>bcdedit /set {GUID from last step} device vhd=[
DriveLetter:]\PathToVHD\VHD_File
'bcdedit' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\>

hjælp
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. august 2011 - 10:18 #9
Okay... det var ikke lige det jeg havde forventet.
Lad os lige starte med at dele det lidt op.

1: Hvilket anvisning fulgte du?

2: Hvilke styresystemer er det du vil distribuere ud til lokal enhederne. Her skal vi have dem alle sammen.

3: Ud fra dette så tror jeg vi har talt lidt forbi hinanden.
Jeg troede at du ville boote maskinerne via PXE
I den forbindelse prøv venligst at se denne
http://www.lockstockmods.net/2008/05/26/easy-way-to-pxe-boot-windows/

Men prøv lige at melde tilbage med svar på de to første spørgsmål, så tager vi den derfra.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:10 #10
DEN KAN Ikke Hjælpe MIG http://www.lockstockmods.net/ (...)
DEN ER PÅ Engelsk OG JEG ER IKKE SÅ GOD TIL Engelsk  KAN GODT Lidt Engelsk  ORD  HAR DU EN PÅ DANSK ?? P,S SKAL LIGE Sige AT JEG HAR FÅDE WINDOWS Installation FILLER OVER PÅ DEN SERVER OG JEG KAN GODT Installerer WINDOWS FRA DEN Anden Computer VIA Deles MEDIA ALSÅ (START)(Computer)(Netværk)(Netværks-og dilingscenter ) MEn den dur kun på et windows system ikke på et boot system  det vil sige ikke i dos/bios
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2011 - 22:36 #11
se her http://www.youtube.com/watch?v=-Xi0xRVlxbk

til windows xp (Install Windows XP Over Network Using PXE Boot )
til windows 7 (Install Windows 7 from the network )
http://www.youtube.com/watch?v=s8QwamNU7fI&feature=related

det er det jeg vil ha hvordan laver jeg det ????
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 09:15 #12
Okay, var ikke klar over at engelsk var et problem.
Hvis du leder efter løsninger som dem du ser i videoerne så skal du vel bruge:
1: en tftp-server hvor dine image ligger på.
video til installation af tftp
http://www.youtube.com/watch?v=KB0xDX7TuwY&feature=related

2: PXE-boot på dine maskiner
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 09:30 #13
3: selvfølgeligt images af dit software

Det burde vel være det.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 10:53 #14
hvadd med sikkerhedskopi kan den boot i dos
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 11:07 #15
Taler du om en sikkerhedskopi af styresystemet med applikationer og filer?
Hvis ja: Så længe den kan nu det image som skal bruges, så vil jeg mene at den kan. Men jeg har ingen erfaring med det.

Hvis nej: kan du yddybe det?

Jeg vil foreslå følgende (hvis jeg selv stod med opgaven):
- En tftp-server til brug i forbindelse med PXE-boot og til at gemme images på
- en filserver hvor brugerne gemmer deres filer (dokumenter og alt andet)
Derved behøver du ikke tænke på backup af lokalmaskinerne men "kun" af brugernes filer.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 11:31 #16
kan man lave en vhd med styre system, programmer og indstillinger og applikationer af pcen og så likke vhd filen over på den server og via (START)(Computer)(Netværk)(Netværks-og dilingscenter ) og så laven en boot bar (USB)  eller ligge boot  bar iso ind i birus  kan man det ??
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 12:27 #17
"kan man lave en vhd med styre system, programmer og indstillinger og applikationer af pcen"
Det har jeg erfaring med at gøre, men det har altid været gennem noget tredjepartssoftware. Men jeg mener at kunne huske at Windows Deployment Services kan gøre dette. Hvis du har en Windows server, så skal du egentligt bare installere den rolle. Så har du mere eller mindre hvad du ledet efter.

Du skriver at du har en Windows 7 Server? Mener du en windows server 2008 eller er det en Windows 7 maskine?

"og så likke vhd filen over på den server"
Så længe din computer kan se placeringen og har adgang til den, så kan du ligge den hvor som helst.

"og via (START)(Computer)(Netværk)(Netværks-og dilingscenter ) og så laven en boot bar (USB)  eller ligge boot  bar iso ind i birus  kan man det ??"
Hvis du laver en bootbar usb med styresystem på, så har du i grunden ikke noget at bruge serveren til. Med mindre du vælger at boote fra usb'en og derefter hente VHD-filen fra serveren.
Om du kan ligge en bootbar ISO ind i din BIOS... det ved jeg ikke om man kan.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 12:56 #18
jeg har en windows 7 pc som er sat op som en server  men vil gerne kunne boote fra den på de andre computere kan man ikke lave en iso eller VHD  af de andre computere i huset ??? så har jeg bare en usb bootbar vhd program som henter VHD filen fra serveren  eller ligge vhd programmet ind i bios  så jeg kan hente vhd filen fra serveren ??
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 13:42 #19
Okay. Det var en vitig detalje. Windows serveren har nemlig disse redskaber som standard. Windows 7 kan sagtens bruges. Du skal bare have installeret en TFTP-server på den, som derefter hoster de forskellige images.

Som jeg skrev tidligere så :
3: punkt 2 skal laves for hver enkelt maskinetype. Med andre ord hvis du har fem forskellige maskintyper (forskellige maskiner), så har du fem images (et image per maskintype).
For eksempel:
Din Mac er et image, din windows 7 er et andet image, din windows XP SP2 er et trejde image og din windows XP SP3 er et fjerde image.

Hvad mener du med en "bootbar usb med vhd program"?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2011 - 14:14 #20
jeg mener  at vhd filer er på serveren og så har jeg en usb bootbar vhd program som henter vhd filen fra servern
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. august 2011 - 14:30 #21
Det kan du vel godt, men så længe dine maskiner PXE-booter så behøver du ikke en usb-nøgle.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. august 2011 - 16:44 #23
Okay. Hvis du bruger denne, så er manøvren vel egentlig ikke så bøvlet.

Du kan bruge Norton redskabet til at lave et bootable image, men om det betyder at du skal bruge nortons software ved installation ved jeg ikke.
Men hvis du kan lave imaget der, så kan du smide det over på din server og hente det derfra.

Så et setup kunne være:
1: images lavet med norton redskabet
2: en tftp server med images på
3: pxe-boot på dine maskiner
4: detburde være det
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 17:28 #24
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
29. august 2011 - 09:24 #25
Lige lidt opklarende spørgsmål til kommentar 24:

"jeg har en bootbar dvd"
Denne har du vel egentligt ikke brug for, hvis du vil boote over netværk. Men hvis det er så kan du vel med fordel bruge den USB-nøgle med Norton du tidligere har nævnt. Det virker nemmere.

"det vil sige at jeg booter dvden op og så genngmse jeg den"
Okay.

"og går ind på henter VHD filen fra serveren  via Netværk)(Netværks-og dilingscenter )"
Okay.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
29. august 2011 - 09:30 #26
Jeg spurgte tidligere om dette:
"Du skriver at du har en Windows 7 Server? Mener du en windows server 2008 eller er det en Windows 7 maskine?"

Hvilken er det, for hvis det er en windows server 2008 så er opgaven meget nemmere løst.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 15:57 #27
det er en (Windows 7 maskine) som er  sat op  som server og den kører ikke windows server den kør windows 7 pro  og pcen hedder (acer aspire 3680) se her http://www.dodownload.net/drivers/acer-aspire-3680-driver-vista.html og den vil jeg boote fra
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
29. august 2011 - 18:40 #28
Okay. Det burde dog stadig fungere.

Har du lavet et image af en af maskinerne?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 19:02 #29
ja  MEN jeg skal ha en bootbar dvd henter VHD filen fra serveren
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. august 2011 - 08:42 #30
"ja  MEN jeg skal ha en bootbar dvd henter VHD filen fra serveren "
Hvad mener du:
1: At den bootbar DVD skal hente filen selv?
2: At den bootbar DVD skal kunne bruges til at åbne netværket, så du selv kan finde VHD-filen?

Ang den bootbar DVD så prøv lige at kigge på svarene på dette spørgsmål om netop det.
http://www.eksperten.dk/spm/690989
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 15:06 #31
hej var inde på http://www.eksperten.dk/spm/690989

jeg har lave en dvd med vhd boot kan jeg lave en iso af boot dvd og likke den over på usb kan jeg det ?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. august 2011 - 10:51 #32
Hej Rasmus

Kommentar #31 forstår jeg ikke helt. Kan du ikke sætte punktum eller komma i sætningen?

"
1: jeg har lave en dvd med vhd boot
2: kan jeg lave en iso af boot dvd og likke den over på usb kan jeg det ? "

Dette forstår jeg sådan:
1: Du har lavet en DVD med VHD Boot på
2: Spørger du om du kan lave en ISO af boot dvd'en ? Hvis det er det, så kan du sagtens. Du kan i princippet lave ISO-filer af enhver DVD du selv har lavet. Deamon Tools kan bruges til dette, hvis du ikke har en andet program.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2011 - 17:06 #33
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. september 2011 - 09:46 #34
Kan sagtens bruges. Det er reelt lige meget hvilket program du bruger til at lave din ISO-fil med.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2011 - 10:59 #35
ja med den skal kunne boote fra nette
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. september 2011 - 09:23 #36
#35
Hvis du booter på din disk og dermed har netværk, så burde du kunne forbinde til din windows7 server og hente images.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 15:45 #37
kan du ikke link til den
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. september 2011 - 16:18 #38
Lave et hyperlink til mappen hvor de ligger?
Det kan du vel i pricippet og praksis godt, hvis du sørger for at dele mappen på netværket uden brugerverificering (login). Derved kan du åbne mappen alle steder fra, så længe de er på det samme lokale netværk.
Dette kan sagtens lade sige gøre.

Med andre ord:
1. Din windows7 server hoster en delt mappen på netværket.
2: Du booter din maskine på din bootdisk
3. Navigere til dit image og så kan du fortsætte med at boote.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2011 - 17:35 #39
ja kan du ikke finne et link til den  jeg har en dvd med vhd boot så jeg skal bar ha et Program til at lave backup i iso  eller vhd format
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. september 2011 - 12:00 #40
Program til at lave ISO'er med?
Brug evt. Deamon Tools, hvilket jeg har et utal af gange uden problemer.
http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads

Eller leder du efter et program til at lave en backup af dine ISO-filer?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2011 - 14:06 #41
backup i vhd ja
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2011 - 13:48 #42
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
13. september 2011 - 18:55 #43
#41
Til at tage backup af dine vhd filer kan du reelt bruge hvad som helst backup program. Det eneste du skal bruge er et backup program, der kan se vhd filerne og tage backup på en anden placering (ekstern disk eller netværksdisk).
Her har jeg ingen præferencer.

#42
"Windows Home Server Connector Software CD" er jeg ikke bekendt med, så derfor kan jeg ikke fortælle dig hvad det kan og hvordan det fungere. Men prøv det og se om det fungerer for dig.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 19:24 #44
Windows Home Server Connector Software CD"  er iso og dur ikke på windows 7
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2011 - 19:25 #45
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. september 2011 - 12:48 #46
Har kigget på den det andet issue.
Har du fået løst dette issue, for så kan vi fortsætte i det næste?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 18:19 #47
Remote Desktop Connection

windows server r2 uv70.ucholstebro.dk

http://www.youtube.com/watch?v=-Xi0xRVlxbk

My friend's laptop had a broken CD drive and couldn't boot from USB, so I tinkered around with different programs until I finally got the Windows XP Setup to successfully boot over the network and got Windows XP to install correctly.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. september 2011 - 13:59 #48
Er ikke helt sikker på hvad du mener med post 47.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 20:19 #49
gå ind på Remote Desktop Connection/fjernskrivebord under Computer skriv uv70.ucholstebro.dk
og opret forbindelse
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 20:22 #50
det  er windows server r2 kik på #3 http://www.eksperten.dk/spm/945490#reply_7841634
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. september 2011 - 15:32 #51
Hej Rasmus

Prøvede at logge ind på serveren, men den beder om en adgangskode hvilken jeg ikke har.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2011 - 18:39 #52
#51 jeg har ikke en pc som køre windows server 2008 r2 :(((  jeg har kun Remote Desktop Connection og uv70.ucholstebro.dk
(hvad er kode til uv70.ucholstebro) ??

se den er med uv70.ucholstebro.

http://htx-elev.ucholstebro.dk/kom-it/index.php?title=Fjernskrivebord
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:05 #53
Hej Rasmus

Jeg har prøvet at logge på igen, men den beder stadig om en adgangskode for brugeren "Martin". Dette er meget forståeligt, men det stopper også mig i at logge ind.
http://i54.tinypic.com/33mstj9.jpg

Har prøvet at gennemgå det link du sendte i #52, hvilket dog ikke hjalp.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2011 - 16:23 #54
det er windows server  kik på #7
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:54 #55
Hej Rasmus

Jeg kan stadig ikke logge ind. Prøv lige at kigge på billedet her:
http://i54.tinypic.com/2qdvp5d.jpg

Som du kan se, så beder den om adgangskode lige meget hvad jeg gør. Dette bør den også, da det ellers er et fuldstændig åbnet domæne. Så derfor vil jeg bede dig om at sende login detaljer i en besked, da de ellers er tilgængelige for alle der læser dette emne.

Fra punkt 7 i dit link:
Herefter kan man klikke Opret forbindelse og logge ind:

Indtast brugernavn og adgangskode som på skolens maskiner.

Det er her vigtigt at du skriver ucholstebro\ før dit brugernavn
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:54 #56
Hej Rasmus

Jeg kan stadig ikke logge ind. Prøv lige at kigge på billedet her:
http://i54.tinypic.com/2qdvp5d.jpg

Som du kan se, så beder den om adgangskode lige meget hvad jeg gør. Dette bør den også, da det ellers er et fuldstændig åbnet domæne. Så derfor vil jeg bede dig om at sende login detaljer i en besked, da de ellers er tilgængelige for alle der læser dette emne.

Fra punkt 7 i dit link:
Herefter kan man klikke Opret forbindelse og logge ind:

Indtast brugernavn og adgangskode som på skolens maskiner.

Det er her vigtigt at du skriver ucholstebro\ før dit brugernavn
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:54 #57
Ved ikke lige hvorfor den kommentar blev oprettet to gange men det blev den altså.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 23:05 #58
#56  skal jeg Indtast ucholstebro\ før brugernavn
??+ og skal jeg Indtast uv70.ucholstebrorasmus64745    eller uv70.ucholstebro\ rasmus64745
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:57 #59
Du skal indstaste "uv70.ucholstebro\rasmus64745" også din kode.

Har du ikke mulighed for at kontakte en IT-afdeling (dem der har serveren stående) med disse spørgsmål, da de kender installationen bedre end jeg.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 22:46 #60
kan ikk komme ind på uv70.ucholstebro

jeg indstaste "uv70.ucholstebro\rasmus64745

og så kode xxxx

MEN kan ikke er det en gest lokind til uv70.ucholstebro  ??? på dit lokind vær det bille på http://i54.tinypic.com/2qdvp5d.jpg

men ikke på min :(((
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
10. oktober 2011 - 23:14 #61
Hvis du ikke kan komme ind, så får du en begrundelse i form af en pop-up med grunden. Grunden til at den har brugt mit profilbillede kan jeg faktisk ikke helt forstå, men det er lige meget i denne sammenhæng. Lige meget hvordan jeg RDP'er til serveren, så spørger den ganske som altid efter en adgangskode. Da jeg ikke har denne, så logger den mig ikke ind.

"MEN kan ikke er det en gest lokind til uv70.ucholstebro"
Hvad mener du? Om der er et gæstelogin til serveren? Hvis serverens IT-afdeling har gjort deres arbejde ordentligt, så er der ikke. Der er i udgangspunktet ikke gæstelogin på en server.

Eftersom dine logindetaljer ikke fungerer, så ville jeg (hvis jeg var dig) kontakte IT-afdelingen der er ansvarlige for serveren.

Jeg kan ikke hjælpe dig med at logge ind på serveren.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 23:24 #62
#61

kik lige på http://www.eksperten.dk/spm/948807

det er en ange mulehed

:-)
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. oktober 2011 - 15:09 #63
#62
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med den?

#61
Har du prøvet at kontakte dem der er ansvarlige for serveren?
"MEN kan ikke er det en gest lokind til uv70.ucholstebro"
Hvad mener du? Om der er et gæstelogin til serveren? Hvis serverens IT-afdeling har gjort deres arbejde ordentligt, så er der ikke. Der er i udgangspunktet ikke gæstelogin på en server.

Eftersom dine logindetaljer ikke fungerer, så ville jeg (hvis jeg var dig) kontakte IT-afdelingen der er ansvarlige for serveren."
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. oktober 2011 - 15:14 #64
#62
Prøv lige at kigge på denne hjemmeside angående Windows Home Server (fra dit link til dit andet issue)
http://www.winsupersite.com/article/windows-server-20082/i-m-betting-on-windows-home-server-2011
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 15:51 #65
hæy

Martin
#64

          jeg gik ind på dit link http://www.winsupersite.com/windows-server

og der er en masse link

MEN er det server systemer  lige som windows server 2008 og windows server2011 ????  eller er det styresystemer lige som windows xp og windows vista og windows 7 og windows 8 ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
12. oktober 2011 - 11:47 #66
Der er en masse links, men du skal kigge i højre side. Der er en grøn bjælke, hvor der står "Windows Home Server 2011". Det var det link, jeg ville bede dig læse igennem.

2 ting du bliver nødt til at hjælpe med:

Har du prøvet at kontakte dem der er ansvarlige for serveren? Og hvad sagde de?
"MEN kan ikke er det en gest lokind til uv70.ucholstebro"
Hvad mener du? Om der er et gæstelogin til serveren?

"MEN er det server systemer  lige som windows server 2008 og windows server2011 ????  eller er det styresystemer lige som windows xp og windows vista og windows 7 og windows 8 ??? "
Windows Server 2008 er beregnet til virksomhedsbrug (og for os nørder til privat brug), hvor Windows Home Server er beregnet til private. Det er i princippet styresystemer ligesom XP, Windows 7 og det ubrugelige Vista, men Windows Server 2008 kan alt muligt andet. Dette er i udgangspunktet ikke noget private benytter sig af, hvorfor det ikke er en del af XP, Windows 7 og Vista.

Der er visse forskelle på Windows Server 2008 og Windows Home Server 2011. For eksempel kan du ikke lave automatisk backup på en WS 2008 uden at installere backup software, hvor dette kan gøres via en WHS2011.
Da dette er tilfældet, så er Windows Server 2008 R2 er ikke det du ønsker. Windows Home Server produkt er en strømlinet version af operativsystemet, der er beregnet til brug i hjemmet af folk, som ikke er alt for kyndige og ikke ønsker at lære om serveradministration. Home Server er styret via en browser som brugerflade. Windows Server 2008 R2 er et fuldstændig server operativsystem designet til små og store virksomheder. Det giver dig mulighed for at køre DNS, DHCP, Active Directory, IIS, FTP, osv. Det er jo ikke en del af det du leder efter, hvorfor jeg vil anbefale at du fokuserer på Windows Home Server 2011.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 19:45 #67
hej Martin  post  #66

kan du ikke likke noge links  i » Forside» Spørgsmål og Svar» Styresystemer» Server» Generelt » Installerer windows fra en server

???  her og nu kør jeg windows 7 pro på min server som styresystemer

jeg ville gane have et server som kør indunder windows 7 vis du fårstår :-)  ikke et windows server tema:((  server program fra windows server til windows 7 pro 32 bit .-))
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 19:58 #68
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. oktober 2011 - 11:11 #69
#67
"kan du ikke likke noge links  i » Forside» Spørgsmål og Svar» Styresystemer» Server» Generelt » Installerer windows fra en server"
Hvad mener du med at ligge nogle links?

"jeg ville gane have et server som kør indunder windows 7 vis du fårstår :-)  ikke et windows server tema:((  server program fra windows server til windows 7 pro 32 bit .-))"
Det forstår jeg ikke. Prøv lige at uddybe dette, for jeg er ikke med.

#68
Det du linker til ligner en SP1 opdatering til de to styresystemer, men det er så vidt jeg kan se IKKE de fulde styresystemer.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 18:42 #70
hæy Martin  jeg har fånnet windows home server 2011 MEn den er kun til 64 - bit :((((  jeg har kun 32 - bit  kan du finne windows home server 2011 i 32 - bit det ville vær en KÆMPE HJÆLP
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. oktober 2011 - 10:08 #71
Windows Home Server 2011 findes kun i 64-bit version!

Men den burde fint snakke sammen med en 32 bit desktop Windows.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 19:51 #72
#71 Windows Home Server 2011 findes kun i 64-bit version!

Men den burde fint snakke sammen med en 32 bit desktop Windows.

vis pc køre 32  - bit kan man ikke køre 64-bit version af windows  det er da nåde med rem  ?

får lige en ide  findes  DER EN BIT converter som laver 64-bit til 32 bit
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 22:56 #73
hej Martin  jeg fant nåde der  hed Running Windows Home Server Connector on Windows 7

http://www.homeserverhacks.com/2009/01/running-windows-home-server-connector.html

dur den Martin  ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
18. oktober 2011 - 10:50 #74
#72
En BIT-converter til at lave et program om med? Det er ikke noget jeg kender til.

#73
Nej. Det er til at forbinde til en Home Server. Det er IKKE en Windows Home Server.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 20:50 #75
hej Martin !!

jeg har vat inde på microsoft  og det står Windows 7 Professional Pack for Small Business Server 2011

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=27122

MEN det er den omvent løsning :((  jeg har windows 7 pro  32 -bit dansk på min server  og jeg vil ha Small Business Server  pack FOR windows 7 pro  32 -bit dansk      ( kan jeg det ???)
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
19. oktober 2011 - 10:18 #76
#75
Nej det er ikke mig bekendt muligt.

Windows Home Server 2011 er stadig det bedste bud på en betalingssoftware til formålet.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
19. oktober 2011 - 14:43 #77
Her er Microsofts eget site til Windows Home Server 2011
http://onlinehelp.microsoft.com/windowshomeserver2011/default.aspx
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2011 - 16:36 #78
hæy Martin !!

ubuntu fra linux  har en server i 64-bit og 32-bit http://www.ubuntu.com/download/server/download

MEN linux  / ubuntu  er  ikke min stærke side så jeg fortrækker nok microsoft server versioner i 32-bit

(windows home server 32-bit )

jeg håber vi finner en løsling på den da det er kommentar #78
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:02 #79
Hej Rasmus

#78
Jeg ved ikke hvorfor du nævner Ubuntu. Det kan selvfølgeligt bruges, men det er anderledes at bruge end Microsoft software. Jeg har brugt dette til udrulning af software erhvervsmæssigt, hvor det fungerer fremragende. Men det kræver man kender til linux og hvordan det bruges.
Det er derfor at jeg i kommentar 76 skriver at "Windows Home Server 2011 er stadig det bedste bud på en betalingssoftware til formålet". Der findes muligvis et gratis alternativ til en windows maskine, men det er ikke noget jeg er bekendt med.

Men jeg mener stadig at Windows Home Server 2011 er det bedste bud på en løsning på dit problem. Dette giver også mulighed for at finde hjælp hos microsoft i deres forums, hvilket jo altid er en fordel.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2011 - 17:20 #80
hej Martin  jeg vil også gane have Windows Home Server 2011  MEN min server med windows 7 pro 32 -bit    min server pc kan kun køre med 32 -bit software  og Windows Home Server 2011 finnes KUn i 64 -bit  og det er nåde PIS !!  så vis det skal vær home server  skal det vær windows home server 2010 :(((  og den er jeg ked af brove :(((  (da den linner windows xp )  :(((  HVAD GÅR VI ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. oktober 2011 - 10:37 #81
Hvis det er tilfældet , så har du et problem.
Windows Home Server fungerer på en 32 bit platform, hvilket vil løse dit problem uden nogle ekstra krumspring.
Windows Home Server 2011 fungerer på en 64 bit platform, hvilket du ikke kommer uden om. Der findes en 32 bit connector til dine enheder, så det er reelt kun en maskine der skal være en 64 bit.

Da du skriver at du kører 32 bit på alle enheder, så kan du ikke bruge Windows Home Server 2011. Derimod kan du bruge dens forgænger som er Windows Home Server. Jeg er godt klar over at du derved mister lidt funktionalitet, så du skal beslutte følgende:

1: Om du kan leve med det "ældre" udseende og at de nye funktionaliteter ikke er nogle du vil savne.

2: Om du vil lave en 64 bit server klar til WHS 2011, der opfylder disse krav:
CPU: 1.3 GHz x86-64 Dual Core or 1.4 GHz x86-64 Single Core
RAM: 2GB (max 8GB)
HDD: 160 GB
Filsystem: NTFS
kilde:
http://onlinehelp.microsoft.com/en-gb/windowshomeserver2011/system-requirements-2.aspx
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 12:03 #82
hej Martin #81

det er fordi når jeg instler windows xp eller  windows home server 2009  er der inge net eller lyd på og der findes ikke nogen netdriver eler lyddriver  den dur kun til media  installationen  det vil ¤#sige windows vista og windows 7 og windows 8 MEn ikke de gamle windows som windows xp og windows home server 2009
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. oktober 2011 - 12:48 #83
#82
Det forstår jeg ikke. Hvis du har haft styresystemerne installeret på en enhed og den har fungeret, så kan jeg ikke se problemet.
Manglende drivere har intet med Windows Home Server at gøre, men det relateres sig kun til din hardware.
Derfor:
Du er nødt til at tjekke at din hardware understøtter det du er i gang med.

#81
Prøv lige at komme et svar på mit spørgsmål fra #81.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 13:04 #84
windows-udgave
windows 7 pro

copyright @ 2009 microsoft corporatin alle rettigheder forbeholde
system

klassifkation: 3,1 windows experience index
processor intel(R) celeron (R) M CPU  440@ 1.86ghz 1.87ghz
systemtype 32 -bit
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. oktober 2011 - 13:19 #85
#84
Understøtter din processer 64bit?

Hvad med disse? Er det svar 1 eller svar 2 vi arbejder efter?

1: Om du kan leve med det "ældre" udseende og at de nye funktionaliteter ikke er nogle du vil savne.

2: Om du vil lave en 64 bit server klar til WHS 2011
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 13:26 #86
#85

Understøtter din processer 64bit?

nej kun 32-bit
2: Om du vil lave en 64 bit server klar til WHS 2011
nej

jeg vil lave en WHS 2011 server til 32-bit
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. oktober 2011 - 13:34 #87
Understøtter din processer 64bit?

1:
Understøtter din processer 64bit?
nej kun 32-bit

Okay. Så kan du ikke installere Windows Home Server 2011 på denne maskine

2: Om du vil lave en 64 bit server klar til WHS 2011
nej

Klart svar.

jeg vil lave en WHS 2011 server til 32-bit
Dette kan mig bekendt ikke gøres.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 17:02 #88
hej jeg har lige instler windows server 2008  på den med der er kode på ??  hvad går jeg ??

får lige en ide ??
kan man brove WinRAR til at pakke 64-bit ned til 32-bit ??

eller BitComet FLV Converter  http://bitcomet-flv-converter.softonic.de/

til at packke 64-bit ned til 32-bit ?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. oktober 2011 - 10:04 #89
Kode på? Hvis du mener licensnøgle, så står den vel på kassen eller på din licenskonto hos microsoft.

Jeg tror absolut ikke WINRAR kan ændre en 64 bit til en 32 bit.

BitComet FLV Converter kan lave flashfilm om til AVI-, MP4- og WMV-Format, så det kan du ikke bruge.
Jeg tvivler meget stærkt på at du kan finde noget software, der kan lave 64bit software om til 32bit software. Samtidigt kan du risikere at ødelægge softwaren.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 11:43 #90
kan du ikke finne et link til den
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. oktober 2011 - 11:49 #91
Finde et link til hvad?
Hvis du tænker på licensen, så plejer de at stå på kassen. Hvis ikke så skal du kontakt Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 12:38 #92
#89
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. oktober 2011 - 12:55 #93
Hvis du tænker på licensen, så plejer de at stå på kassen. Hvis ikke så skal du kontakt Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 13:02 #94
okæy har du kikket på det nye indlæg
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. oktober 2011 - 13:08 #95
Hvilket nyt indlæg? Mener du kommentar 92?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2011 - 14:16 #96
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. oktober 2011 - 14:22 #97
Der er andre i gang med at hjælpe dig i det nye indlæg, hvorfor jeg ikke vil byde ind med løsninger. Desuden er jeg enig med dem i deres kommentare, så lyt til dem.

Har du fundet din licensnøgle til windows server 2008?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
23. oktober 2011 - 20:58 #99
Det er jeg aldrig stødt på før. Hvad sker det hvis du undlader at skrive en kode og bare trykket "Enter"?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2011 - 11:00 #100
ikke nåde det er ligesomom den tar fra en image  og kør ind :( altså en backup  image
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
24. oktober 2011 - 12:22 #101
Hmm.. det lyder spøjst. Har du prøvet atkøre installationen igen, hvor du beder den formattere dine diske først?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2011 - 15:25 #102
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. oktober 2011 - 13:03 #103
Jeg prøver det lige.
HAr VirtualBox så det er intet problem, men jeg bruger en fuld version af Windows Server 2008 R2 på denne. Jeg prøver lige med den du har linket til.

HUSK
Den version du linker til er en trialversion.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 15:22 #104
har du en fuld kopi af Windows Server 2008 R2 ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. oktober 2011 - 15:23 #105
Har testet det uden nogle problemer nu.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. oktober 2011 - 09:43 #107
#104
Den købte jeg for et godt stykke tid siden.

#106
På mine servere kan jeg sagtens komme ind på skrivebordet.
Du kan downloade Windows Server 2008 her:
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8371
Så skal du bare bruge din licensnøgle ved installation.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2011 - 15:37 #108
hej Martin hvad med en (virtual server)  kan den dur ??

http://www.microsoft.com/windowsserversystem/virtualserver/
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 09:21 #109
Du kommer stadig ikke uden om at skulle lave en Windows Home Server eller en anden server.

Det er virtualiseringssoftware du linker til og det er i sig selv ikke en løsning. Det er kun en del af en mulig løsning.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 14:18 #110
hvad går vi kan man ikke lave nåde  til windows 7 (windows home server software til 32-bit)

eller windows 7  server software til 32-bit  ??
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 14:33 #111
Du kan ikke lave en 64 bit om til 32 bit.
Det eneste du skal bruge en delt mappe på din windows 7 "server", som kan tilgåes via netværk.
Hvis du har en maskine stående som du kan bruge til dette, så opret en mappe til formålet. Del den og prøv at tilgå den fra en af de andre maskiner.

Installer et backup program (evt. FBackUp http://www.fbackup.com/) og benyt dette til backup.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 14:44 #112
hej jeg fant  lige windows xp server edition

http://www.belchfire.net/themes_file-6538.html

finnes windows 7 server edition
???
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 14:49 #113
hej igen How to Download Windows 7 Beta Home Premium and Server Edition
????

1. Go to: connect.microsoft.com

2. Enter Connect ID: WIN7-3HQW-RF74

3. Signup with your Windows Live ID

3. Complete Registration process, enter your details and get the access Microsoft Connect Dashboard

4. Once you have completed registration process you will be greeted with Windows 7 Beta Ultimate edition download page.

5. Click on "Your Dashboard"

6. Select "Window Ecosystem" and select "Get Downloads" as action

http://www.blogsdna.com/2053/download-windows-7-home-premium-server-edition-with-genuine-activation-keys.htm

7. Scroll down to get Windows 7 Beta Home Premium and Server edition Download links

???http://www.blogsdna.com/2053/download-windows-7-home-premium-server-edition-with-genuine-activation-keys.htm
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 15:05 #114
#112

Det link bliver flagget af min antivirus, så det kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 15:29 #115
jeg kopier den bar http://www.blogsdna.com/ (...)

Download Windows 7 Home Premium & Server Edition with Genuine Activation keys
Microsoft Windows 7 public beta was released week ago. The first beta of windows 7 offered by Microsoft is windows 7 Ultimate edition, like Windows vista windows 7 will also have Home Premium and Server edition. A newsletter was send out to Microsoft hardware partners on 9th January has details on other editions of windows 7 beta.

The newsletter send out to Microsoft hardware partners was published publicly which has details on how to access Microsoft connect to get Windows 7 Home Premium and Server editions. This newsletter is available with Neowin forum which has provided Microsoft Connect ID. Here are steps to get Windows 7 Beta Home Premium and Server Edition.
How to Download Windows 7 Beta Home Premium and Server Edition
1. Go to: connect.microsoft.com

2. Enter Connect ID: WIN7-3HQW-RF74

3. Signup with your Windows Live ID

3. Complete Registration process, enter your details and get the access Microsoft Connect Dashboard

4. Once you have completed registration process you will be greeted with Windows 7 Beta Ultimate edition download page.

5. Click on "Your Dashboard"

6. Select "Window Ecosystem" and select "Get Downloads" as action

7. Scroll down to get Windows 7 Beta Home Premium and Server edition Download links

(billed )
billed 1 http://www.blogsdna.com/wp-content/uploads/2009/01/microsoft-connect.png

billed 2 http://www.blogsdna.com/wp-content/uploads/2009/01/windows-7-home-premium-edition.png
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 15:38 #116
#115
KAn jeg ikke hjælpe med da det ikke virker lovligt.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 15:48 #117
finnes der en windows home server pack til windows 7 ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2011 - 16:04 #118
#112
Det er en bootscreen?

Desuden tror jeg heller ikke det du har gang i er helt lovligt...
"with Genuine Activation keys" ...
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 16:15 #119
når  på dansk jeg vil ha windows home server connector

til windows 7
kan man ikke download en eller ange
læs  #75
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2011 - 16:23 #120
Det ser ikke ud til at den findes i en dansk version.
Her er et link til den engelske
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=1622
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 01:18 #121
jeg kan ikke komme ind på den :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2011 - 15:14 #122
Siden virker fint, så slet midlertidige internetfiler m.m.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 16:40 #123
jeg kan godt komme ind på Siden  og jeg kan  også godt Download og instler den MEn når jeg skal ind på den så søger den efter en windows home server MEN da jeg inge har noge windows home server  kan jeg inge komme ind  (jeg har kun en windows 7 server  hvad F går vi lige ???
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 16:47 #124
jeg kan godt komme ind på http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=1622

og jeg  kan også godt Download Windows Home Server Connector Software CD

det er en iso ClientCD.iso MEN når jeg skal instller den så søger den efter en windows home server MEn da jeg inge windows home server har kan jeg ikke komme vider :((
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2011 - 16:55 #125
Så må du jo købe en, ikk?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 10:42 #126
JEG HAR EN WINDOWS 7 SERVER
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2011 - 13:42 #127
Nu læser du altså hvad der står!
Citat #124:
MEN når jeg skal instller den så søger den efter en windows home server MEn da jeg inge windows home server har kan jeg ikke komme vider :((

Citat #126
JEG HAR EN WINDOWS 7 SERVER
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2011 - 13:46 #128
#125 uddybet, for du fatter det jo ikke.
Du skal købe dette: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5015852 for at kunne bruge det software du har downloadet!
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 19:31 #129
har læst
Artikler Anmeldelser Forum Om EDBpriser Log ind Mine produkter ? Prisovervågning ? Nyhedsbrev    EDBpriserSPILpriserDVDpriserHIFIpriser ComputerBarebone PCBærbarMedia centerNAS lagringsserverPDAServerStationær - færdigsamletStationær - konfigurérbarTabletFoto & videoAV captureDigital billedrammeDigitalkameraDigitalt videokameraKikkertObjektivOvervågningTV/Radio tunerWebcamGPSGPS antenneGPS kort & softwareGPS modtagerGPS tilbehørHardwareBundkortDiskdrevDiverseFordelerboks (switch)GrafikkortHarddiskI/O hub & kortKabinetKølingLagringskabinetLydkortOptisk drevProcessorRAMRiser kort og kabelSkærmSSD - Solid state driveStrømforsyningLydDiktafonHeadset & hovedtelefonerMikrofonMobilhøjttalerePC højttalereNetværkAccess pointBluetooth dongleDiverse netværkFirewallHubModemNetkortPrintserverRouterSwitchWi-Fi donglePrinter, scanner & kopiAll in oneKopimaskineLabelprinterPrinterScannerSoftwareAntivirus & sikkerhedDiverseMultimedie & billedbehandlingNetværk & serverOffice & regnskabOperativsystemOpgradering & licensProgrammering & databaseProjektstyringPræsentation (DTP/OCR)Software (specifik)System & disk værktøjTekstbehandlingWebTelefoniFastnettelefonFaxHeadset & hovedtelefonerIP telefoniMobilTilbehørAdapter & laderBatteriBlæk & tonerFjernbetjeningHukommelseskortJoystickKabelKortlæserLagringsmedieMusPapir, label, etiketPen tablet & DigitizereTapestreamerTaske & EtuiTastaturUPSUSB stickForside Software Netværk & server Microsoft Windows Home Server 2011 (Engelsk) (Licens og medie)
Microsoft Windows Home Server 2011 (Engelsk) (Licens og medie)
Bedste pris: 397,00 DKK Se prisudvikling Brugervurdering:
(0 produktkommentarer)
Tilføj favoritPrisovervågningTip en venMed Windows Home Server, kan du organisere, dele og beskytte din families fotos, video, musik og filer et og samme sted. Alle har adgang til egne eller fælles data uanset om man er hjemme eller ude, med automatisk backup - hver dag, hver uge hele året rundt. Nemt, enkelt og sikkert.Læs mere
microsoft.dk  Bedste prisSpecifikationerTilbehørArtiklerAnmeldelserBrugerne menerForhandler Butiksinfo E-handelskrav Levering Gebyr Fragt Varens pris Total pris Dustin A/S
Forhandlerinfo
Adresse
Michael Drewsens Vej 23
By
8270 Højbjerg
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
1-2 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

0,00 kr
86,00 kr
311,00 kr
397,00 kr

ComputerSalg.dk A/S
Forhandlerinfo
Adresse
Østerled 3
By
4623 Lille Skensved
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
nej
1-2 d.

Kan afhentes

Afhentningsinfo
Postnumre
4623 Lille Skensved

0,00 kr
25,00 kr
379,00 kr
404,00 kr

Komplett.dk
Forhandlerinfo
Adresse
Stamholmen 145
By
2650 Hvidovre
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
nej
1-2 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

0,00 kr
69,00 kr
375,00 kr
444,00 kr

Merlin A/S
Forhandlerinfo
Adresse
Michael Drewsens Vej 20 A
By
8270 Højbjerg
Telefon
Telefax

Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
2-3 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

0,00 kr
509,00 kr

Happii.dk
Forhandlerinfo
Adresse
Michael Drewsens vej 7
By
8270 Højbjerg
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
2-3 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

0,00 kr
509,00 kr

CompuMail ApS
Forhandlerinfo
Adresse
Møllevangsalle 142
By
8200 Århus N
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
1-2 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

2,00 kr
55,00 kr
459,00 kr
516,00 kr

Proshop ApS
Forhandlerinfo
Adresse
Michael Drewsens Vej 22
By
8270 Højbjerg
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
2-3 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

2,00 kr
39,00 kr
484,00 kr
525,00 kr

Århus PC-lager ApS
Forhandlerinfo
Adresse
Møllevangsallé 142
By
8200 Århus N
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
1-2 d.

Kan afhentes

Afhentningsinfo
Postnumre
8200 Århus N

2,00 kr
60,00 kr
469,00 kr
531,00 kr

DataWorld A/S
Forhandlerinfo
Adresse
Københavnsvej 78 4000 Roskilde
By
+ Webshop
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
ja
2-3 d.

Afhentningsinfo
Postnumre

1,00 kr
80,00 kr
501,00 kr
582,00 kr

Forhandlere der har mere end 3 dages leveringstidForhandler Butiksinfo E-handelskrav Levering Gebyr Fragt Varens pris Total pris Føniks A/S
Forhandlerinfo
Adresse
Falkoner Allé 47
By
2000 Frederiksberg
Telefon
Telefax
Fuldtidsansatte
Deltidsansatte
Ekspeditionsgebyr

Dankortgebyr
nej
?

Afhentningsinfo
Postnumre

0,00 kr
443,00 kr

Produkt kode: CCQ-00128

Tilføjet: 13-05-2011

Produkt
Gruppe Operativsystemer
Sprog Engelsk
Kompatibilitet Pc
Model Home Server 2011
Produktlinje Microsoft Windows
Fabrikant Microsoft
Antal pakker 1
Med OS
OS-familie Windows Server
Type OS Microsoft Windows Home Server 2011
Medie CD/DVD
64-bit 64 bit
Medfølgende programmer
Licenskategori Licens
Licens Detaljer 64-bit
Antal licenser 1 server / 10 CALs
Licenstype OEM
Licens Licens og medie
Softwarefamilie
Microsoft-version 2011
Microsoft-familie MS Windows Home Server

Der blev ikke fundet tilbehør til produktet.

Adobe Creative Suite 5 Master Collection
Oprettet: 26-08-2010
Det er svært at få hænderne ned igen, efter man har leget med de mange nye funktioner, der er kommet her i CS5 Master Collection.
Læs anmeldelse
Adobe Photoshop Elements 8
Oprettet: 02-10-2009
Adobe er klar med en ny version af Photshop Elements. Den billige forbrugerversion har dog lånt en række smarte og lidt overraskende funktioner fra den professionelle og hundedyre Photoshop.
Læs anmeldelse
Adobe Photoshop Lightroom 3
Oprettet: 03-11-2010
Når du er en glad amatørfotograf, semi-professionel eller måske den virkelig seriøse fotograf, kan efterbehandling af billederne være nødvendig.
Læs anmeldelse
Adobe Photoshop & Premiere Elements 9
Oprettet: 22-11-2010
Vi lander igen på flotte 95 point, og det er igen for at være en rigtig god programpakke til hjemmebrugeren, som sidder og arbejder med familiens ferieminder i form af billeder og film.
Læs anmeldelse
Videoredigering i topklasse til rimelig pris
Oprettet: 26-08-2009
Smid videofiler på en dvd på få minutter, send et klip direkte til YouTube eller jongler med de nyeste HD-videofiler.
Læs anmeldelse
Besøg på Mac'ens legeplads
Oprettet: 26-08-2009
iLife '09 er Apples bud på en altomfattende, kreativ programpakke til Mac-hovederne. Men er den også en opgradering værd, hvis du allerede har en tidligere version?
Læs anmeldelse
Microsoft Office For Mac Home and Business 2011
Oprettet: 30-05-2011
Nu har selv Microsoft indset det, Apple er kommet for at blive, og i stedet for at modarbejde, samarbejder de nu, og første udspil er den velkendte Office-pakke, som nu kan bruges på Mac.
Læs anmeldelse
Microsoft Office Professional 2010
Oprettet: 18-08-2010
Så er den på gaden - den nye version af Microsoft Office. 2010 er udgivelsen, og der er virkelig sket mange ting i programpakken.
Læs anmeldelse
Nero Move it
Oprettet: 14-09-2009
Nero Move It konverterer dine filer helt automatisk for dig, og så er programmet ret let at bruge.
Læs anmeldelse
Norton Internet Security 2009
Oprettet: 15-10-2009
ALLE med blot en anelse erfaring med en PC og antivirus har kendskab til Symantec / Norton Antivirus.
Læs anmeldelse
Norton Internet Security 2010
Oprettet: 03-05-2010
Test: Her er den bedste antivirus! Vi tester en stribe af de mest udbredte sikkerhedsløsninger og viser vej til den rigtige antiviruspakke for dig.
Læs anmeldelse
Norton Internet Security 2011
Oprettet: 08-11-2010
Norton Internet Security 2011 er en rigtig god sikkerhedspakke og får vores score til at lande på 95 point.
Læs anmeldelse
Stortest: Office 2010, Open Office og Google Apps
Oprettet: 16-05-2011
Er du til traditionel Office, den gratis Open Office eller den online-baserede Google Apps? Få svaret i denne stortest, hvor vi kårer den bedste kontorpakke.
Læs anmeldelse
Test: Microsofts Office 365 versus Googles Apps
Oprettet: 01-07-2011
Med lanceringen af Office 365 er kampen mellem Microsoft og Google i skyen for alvor indledt. Stor test viser, hvordan de to løsninger klarer sig imod hinanden.
Læs anmeldelse Arkiv Der blev ikke fundet nogle anmeldelser.
Brugernes vurdering

Der er ingen vurderinger
Der er endnu ikke skrevet nogen kommentarer til dette produkt.
Din vurdering
Log ind for at vurdere
Der kan gå noget tid før din
kommentar vises her på siden.
Er der fejl på denne produktside? Indberet her!
Prisudvikling for bedste pris uden fragt
Prisen lige nu: Faldende Jævn Stigende  Nyeste produkter
1. HP Insight Control suite (Licens) 2. HP Intelligent Management Center (Licens) 3. HP Session Allocation Manager (Licens) 4. HP Insight Dynamics Without HP Insight Control Environment (Licens) 5. HP Insight Dynamics With HP Insight Control Environment (Licens) Mest populære
1. Netværk & server
Microsoft Windows Home Server 2011 (Engelsk) (Licens og medie) 2. Netværk & server
Microsoft Windows Home Server 2011 (Svensk) (Licens og medie) 3. Netværk & server
Microsoft Windows Home Server w/Power Pack 3 (Engelsk) (Licens og medie) 4. Netværk & server
Microsoft Windows Small Business Server 2011 Standard (Engelsk) (Licens og medie) 5. Netværk & server
Microsoft Windows Small Business Server 2011 Premium Add-on (Engelsk) (Licens og medie) Prisbaskere
1. Netværk & server
HP Intelligent Management C...
117.057,00 DKK (-5%) Debatindlæg
1. S: Grafikkort XFX Radeon 6950 1GB 2. Konkurrence 3. Ny android mobil 4. Køb/anbefaling af mobil til "Det grå guld" 5. nyt bundkort pc vil ikk tænde Relaterede produkter  Microsoft Windows Home Server 2011 (Svensk) (Licens og medie)
355,00  Dell UltraSharp U2311H (Sort)
1.805,00  Dell UltraSharp U2211H (Sort)
1.554,00 Besøg vores andre sites
www.spilpriser.dk

www.dvdpriser.dk

www.hifipriser.dk

www.priser.dk
  Alive
All Over Press
Aller.dk
Antik & Auktion
Bazar
Billed-Bladet
Bruger til Bruger Chilinet
DVD priser
EDB priser
ELLE
Familie Journal
Femina
Frikvarter HIFI priser
Horoskop 2010
IN
Isabellas
KIG IND
Mad!
Mad & Bolig Mama
Oestrogen
Pling
Priser
Psykologi
Q
SE og HØR Shop.dk
SlankeDoktor
SPIL priser
Story
Streetboys
SØNDAG Tidens Kvinder
TjekTV.dk
Ude og Hjemme
Vi Unge
Vild med dans
Where2Go

den nye windows home server 2011 er KUN til 64-bit og mine pcer køre kun med 32-bit !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2011 - 21:15 #130
Hold da kæft du har læst meget!!!!!
Jeg kan desværre ikke tage dig seriøs, så jeg afmelder spørgsmålet!
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. oktober 2011 - 10:45 #131
Rasmus - vi prøver lige igen.
Det er nødvendigt at vi taler om det samme, så derfor kommer nu en kort forklaring.

Windows 7 er IKKE en server - og det er lige meget hvad du gør ved den så er det ikke. Du kan lave delte mapper og lignende, men det er ikke en server.

Windows Home Server 2011 er kun lavet i 64 bit.
Det kan du ikke lave om på.

Windows Server 2008 er en fuldblods server, hvilken du kan købe. Dette ville dog være en dyrere løsning end nødvendigt, så det vil jeg ikke anbefale.

Som du selv skriver i #129 så "den nye windows home server 2011 er KUN til 64-bit og mine pcer køre kun med 32-bit !!! ". Dette betyder som jeg har skrevet flere gange at du bruger en maskine til formålet.

Windows Home Server 2011 Connecter er KUN til at forbinde til en Windows Home Server 2011. Det er ikke beregnet til noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 18:44 #132
hmm ... på dansk  .-)

1 vi har en server som kør windows 7 pro /professional som  Styresystem

2 vi har en netdisk  som køre på samme server
3 vi har en hp printer som hedder hp Photosmart Plus B209a-m http://www.arnnet.com.au/short_review/327927

det er en net printer  som køre på serveren  med windows 7 pro /professional

og så har vi 6 computere

en med windows xp pro /professional 32-bit  og en med windows xp home edition 32-bit

og en mac 64-bit
og en windows 7 home edition  32-bit  og 64-bit

og dem vil jeg streame som back-up ud til  og køre hardisk imone x til
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. november 2011 - 09:44 #133
Okay så er dine muligheder som jeg ser dem følgende:
1: Købe en enhed (Desktop computer eller en server) der understøtter 64 bit. Køb og installer Windows Home Server 2011 på denne. Om dette vil fungere med din Mac ved jeg ikke, så der må du prøve dig frem.

2: Prøv dig frem med Linux og FOG Project samt en backup løsning. Fordelen ved dette er at det er voldsomt gratis. Om din printer vil fungere på en en linuxmaskine ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 16:58 #134
får lige en lys ide !!  via VirtualBox/Oracle VM VirtualBox

der kan man køre  32-bit og 64 bit. (dvs) vis du har en pc som kan ta 32-bit så via VirtualBox kan man køre 32-bit og 64-bit windows MEN  Spørgsmål kan man lave såen at den starter op i VirtualBox (D v s ) skal jeg tinne pc og så kommer windows 7 og så skal jeg klike start > Programmer >VirtualBox  og så kommer windows server 2011 64-bit  jeg ved at i opsætning  af VirtualBox kan man lave disk filer til den Styresystem man nu har i VirtualBox  de filer hedder VDI (VirtualBox  diskaftryk)
VMDK (Virtual machine disk )
VHD (Virtual  hard disk )
HDD (parallels hard disk )

vis nu jeg laver en disk ud af de 4 filer format  hvordan kan jeg så lave dem om til iso filer ??? eller de 2 filer format  som hedder VHD (Virtual  hard disk )
HDD (parallels hard disk )
til iso filer så når jeg instler den på pc  så kan min pc ikke om det er en 32-bit eller 64-bit  fordi den er instler i fårvajen .9  (vis du ved hvad jeg mener )
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 10:12 #135
Det er umiddelbart en lys ide, hvilken du godt kan bruge. Du skal du lige sikre dig et par ting først:

1 At den computer du installerer og bruger VirtualBox på understøtter 64bit software. Her er tale om den fysiske maskine, da det er den der bestemmer hvad du kan køre i VirtualBox.
VIGTIGT du kan KUN køre 64 bit maskiner på en fysisk hardware der understøtter det.

Du kan sagtens "(D v s ) skal jeg tinne pc og så kommer windows 7 og så skal jeg klike start > Programmer >VirtualBox  og så kommer windows server 2011 64-bit "
Men det kan ikke være en 64bit med mindre din fysiske maskine understøtter det.

vis nu jeg laver en disk ud af de 4 filer format  hvordan kan jeg så lave dem om til iso filer ??? eller de 2 filer format  som hedder VHD (Virtual  hard disk )
HDD (parallels hard disk )
til iso filer så når jeg instler den på pc  så kan min pc ikke om det er en 32-bit eller 64-bit  fordi den er instler i fårvajen .9  (vis du ved hvad jeg mener )

Dette er du nødt til at beskrive nærmere og mere præcist. Det giver ikke nogen mening.

Gør mig lige en tjeneste: Brug noget stavekontrol, da det er svært at tyde hvad du mener.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 12:17 #136
stavekontrol CD-ORD  vis nu jeg laver en vhd fil har jeg vhd boot på dvd kan jeg så
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
02. november 2011 - 12:24 #137
Hvis du kan lave en VHD du kan boote fra, så burde det fungere.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 16:46 #138
kan du lave en windows home server i vhd som kan boote på 32-bit ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. november 2011 - 09:45 #139
Nej det kan jeg ikke. Du må købe den.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 17:14 #140
hej #139  jeg påvet at instler windows home server 2011 i VirtualBox MEN den vil ikke boote fra iso filen i VirtualBox
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
03. november 2011 - 18:18 #141
Du skal huske at mounte ISO'en på drevet.
Har du tjekket at den fysiske hardware kan køre 64bit?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 13:10 #142
ja MEN den skule da køre 64bit i VirtualBox (seldom pcen kan køre 32-bit )
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
04. november 2011 - 13:46 #143
Nej.
Det er derfor jeg har spurgt til dette flere gange.
Hvis din fysiske masine ikke kan håndtere 64bit, så kan dine virtuelle maskiner heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2011 - 23:43 #144
okæy men får at komme til bage til  Spørgsmål Installerer windows fra en server
en tftp server  skal det vær den http://just-download.com/network-internet/ftp-servers/winagents-tftp-server-manager-4.1.0.570.zip/39771 ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. november 2011 - 18:00 #145
Det kan det sagtens være. Der kan du reelt bruge hvilken som helst tftp-server.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 22:47 #146
#145  kan du ikke lave en Guide på eksperten  hvordan man går helt præsis  :-) og Windows Deployment Services den er kun i windows server 2008
den er da ikke i windows 7 http://www.youtube.com/watch?v=Lxv6A7i_CHE
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
07. november 2011 - 10:43 #147
Hej rasmus
WDS (Windows Deployment Services) er ganske rigtigt kun tilgængelig i Windows Server 2008. Windows 7 har ikke en sådan feature.

Ang. en guide så er tid ikke det jeg har mest af. Men prøv lige at svar på disse to spørgsmål:
Hvilken type maskine vil du installere PXE-softwaren på?
Hvilken software vil du bruge til at lave dine bootable images med?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 15:44 #148
Hvilken type maskine vil du installere PXE-softwaren på?
alle pcer

det er server http://www.dodownload.net/drivers/acer-aspire-3680-driver-winxp.html

min køre windows 7  pro 32-bit

Packard Bell iMedia 6430

http://www.leboncoin.fr/informatique/238334349.htm

også har jeg en HP Pavilion a1710n Minitower
http://www.dealoverflow.com/computers/hp-pavilion-a1710n-minitower-computer-400-ar-compusa/
så køre mac 64-bit

og så har jeg en Packard Bell Dot S2 Black  http://www.buylaptopdeals.co.uk/packard-bell-dot-s2-netbook-review/

som køre windows 7 home  64-bit

de skal installere PXE-softwaren på
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
08. november 2011 - 14:55 #149
Okay, men det svarer ikke spørgsmålet fra #148

Hvilken type maskine vil du installere PXE-softwaren på? Her tænker jeg på enheden hvor det hele styres fra samt hvor dine images ligger. Er det stadig din windows 7 computer

Hvilken software vil du bruge til at lave dine bootable images med?
Du skal bruge noget software, der laver images.

Kig dette link igennem, da det forklarer stort set det hele.
"Walkthrough: Deploy an Image by Using PXE"
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744541%28WS.10%29.aspx

Jeg har desværre ikke tid til at lave en guide.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 15:43 #150
hej kik her http://www.youtube.com/watch?v=CurZZuQ-TfM

hvor kan man download Windows Deployment Services  som ISO fil eller exe fil
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. november 2011 - 09:33 #151
I videoen bruger de en Windows Server 2008, hvor WDS er en feature.
Jeg er ikke bekendt med at den kan installeres på noget andet end Windows Server. Samtidigt er jeg heller ikke bekendt med at man kan downloade den seperat.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 17:39 #152
hej martin er det ulovligt at få en kopi af windows server den som du har vis man bare bruger den kode man har købt hos Microsoft Store.

så kan du bar lave en kopi af din windows server som iso fil er det ulovligt ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
10. november 2011 - 09:32 #153
Hej Rasmus

Det aner jeg ikke. Jeg har altid fået softwaren med fra leverandøren lige meget hvem denne har været.
Hvis du køber en kode, så burde du få enten anvisninger til download eller et fysisk medie (DVD) tilsendt.
Bedste råd er at spørge Microsoft herom, da det alligevel er dem du skal købe det af.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 16:01 #154
Windows 7 - Windows Server 2008 R2, dual boot. Windows 7 "BCDedit" view:

http://www.mccombsconsulting.com/COMP/Cross%20Platform%20dual%20-%20multi%20boot.php
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
10. november 2011 - 16:26 #155
Hvad mener du med #154
Husk nu at den enhed du installere på skal understøtte 64bit.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 17:44 #156
har du kikket på det link i Kommentar #154
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. november 2011 - 09:59 #157
Ja men jeg er ikke klar over hvad du vil med det. DualBoot er selvfølgeligt en mulighed, men som jeg har sagt flere gange kun hvis din hardware understøtter 64bit.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 14:55 #158
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. november 2011 - 18:05 #159
Jeg gentager:
Hvis du køber en windows server 2008, så skal du være sikker på at dit hardware understøtter 64bit.
Du kan finde den her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=660467
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 20:16 #160
hej Martin  hvad er det ???
http://www.mswhs.com/wp-content/uploads/2011/08/Windows-7-Professional-Pack-for-Small-Business-Server-2011-Download-Page.png

er det en windows 7 pack til windows server ?????

As we announced the other day, the "Windows 7 Professional Pack for Small Business Server 2011

det dur  MEN jeg kan ikke lig der står 2011 :((  fordi vis det er 2011  SÅ er det jo 64bit
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
18. november 2011 - 19:10 #161
Det er ikke nødvendigvis 64bit fordi der står 2011, men du har ret. Dette er en service Pack til deres Small business Server produkt.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2011 - 16:25 #162
er der ikke en windows Small business Server pack til windows 7 pro
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. november 2011 - 18:34 #163
Nej.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2011 - 18:48 #164
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆ ???

Windows 7 home server

http://www.kelkoo.dk/ss-windows-7-home-server.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. november 2011 - 19:16 #165
#64
Du søger på det forkerte :)

http://www.kelkoo.dk/ss-home-server.html
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2011 - 20:26 #166
http://www.proshop.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-Home-Server-2204563.html&utm_source=Kelkoo&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Microsoft%20Windows%20Home%20Server

Microsoft Windows Home Server Licens og medie, 1 server, 10 CALs, OEM, CD/DVD, 32-bit, Engelsk
det er den gamle version af Windows Home Serve som er i 32-bit  kan man opgradere eller opdatere til den  nye version ???
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
26. november 2011 - 00:01 #167
Det ved jeg ikke. Ring og spørg Proshop eller microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2011 - 00:13 #168
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
27. november 2011 - 18:52 #169
Hvis du har læst hvad det er så kan du godt bruge det, men det kræver noget arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 20:57 #170
hvordan Downloads  jeg det ???  http://www.microsoft.com/windowsserversystem/virtualserver/downloads.aspx

Hyper-V Server 2008 R2
Microsoft® Hyper-V™ Server 2008 R2 is a FREE stand-alone product that provides a reliable and optimized virtualization solution enabling organizations to improve server utilization and reduce costs. Since Hyper-V Server is a dedicated stand-alone product, which contains only the Windows Hypervisor, Windows Server driver model and virtualization components, it provides a small footprint and minimal overhead. It easily plugs into customers' existing IT environments, leveraging their existing patching, provisioning, management, support tools, processes, and skills. Some of the new key new features that are available in Microsoft Hyper-V Server 2008 R2 are live migration, cluster shared volume support and expanded processor and memory support for host systems.

Virtual Server Downloads
Learn more, download or order service packs, add-ins, and tools from Microsoft on TechNet.

Upgrade to Service Pack 1
Upgrade now to Virtual Server 2005 R2 SP1. This latest release leverages hardware-assisted technology and enhanced support.
  Improve Efficiency with Microsoft System Center Operations Manager 2007
Spend less time managing crises and more time delivering new services to your business with Operations Manager 2007.

Update for Virtual Server 2005 R2 SP1 Available
This update qualifies support for the following additional Guest and Host Operating Systems: Windows Vista SP1 (Business, Enterprise, Ultimate), Windows XP SP3, Windows Server 2008 (Standard, Enterprise, Datacenter, Web).
  Download Virtual Machine Manager
Download System Center Virtual Machine Manager 2007 for free, and increase your physical server utilization.

Evaluate Data Protection Manager
System Center Data Protection Manager 2007 backup and recovery—delivering continuous data protection for Microsoft application and file servers.

Popular Downloads
Microsoft VHD Test Drive Program
Discover an enhanced server-based evaluation software. Check out the VHD catalog and download for free.

Microsoft Assessment and Planning Solution Accelerator
Quickly assesses your existing servers for their readiness to migrate to Windows Server 2008 and determines if they are candidates for server consolidation using Virtual Server 2005 R2 virtualization technology. Download the free tool today.

Virtual Server Migration Toolkit (VSMT)
Get this free, downloadable tool for Virtual Server 2005 and automate migrations from physical servers to servers running within a virtual machine. Read the VSMT FAQ.

Download Virtual Machine Additions for Linux
Virtual Machine Additions for Linux to improve the experience of running qualified Linux distributions on Virtual Server 2003 R2.

Microsoft Virtual Server 2005 Management Pack
The Microsoft Virtual Server 2005 Management Pack enables you to monitor physical computers running the Virtual Server service and the virtual machines that the service hosts
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
01. december 2011 - 19:47 #171
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 00:25 #172
den er i 32-bit og 64-bit

Microsoft Virtual Server
Udvalgte ResourcesGet Virtual Server 2005 R2 SP1

Den fulde 32-bit og 64-bit versioner af Microsoft Virtual Server 2005 R2 SP1 er nu tilgængelig som gratis download.

Oplev VHD Test Drive Program

Oplev forbedret server-baseret software evaluering, der er hurtigere, bedre støttet og mere fleksibel. Tjek den VHD katalog med flere præ-konfigureret VHD'er nu tilgængelig som en gratis download.

Besøg Microsoft Virtual Server Community Center

Find svar i Microsoft fora og nyhedsgrupper, finde ikke-Microsoft-fællesskaber for Virtual Server, deltage i chat, og dele bedste praksis og tips med dine kammerater.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 00:31 #173
i windows home server  er der nåde som heder windows home server connector

er der en connector  til windows 7 ??  eller nåde som menner om connector  ??????
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
05. december 2011 - 14:06 #174
#170
Bruges til servere og IKKE det du vil

#172
Prøv det ad

#173
Svaret på i tidligere kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2011 - 19:11 #175
jeg vil gerne ha en server til windows 7  der for kikkede jeg på Virtual Server 2005 R2 SP1  for de den var Virtual  ligso VirtualBox (Oracle VM VirtualBox)
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. december 2011 - 15:21 #176
Og det er også fint.
Men hvilken løsning vil du bruge?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2011 - 15:33 #177
ved jeg ikk ?  jeg vil ha en server til hjemme ?

jeg har en netdisk som køre på serveren

derfor vil jeg ha en Virtual Server  eller connector

(vis du ved hvad jeg mener)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 17:45 #178
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2012 - 19:31 #179
Mon så ikke det er på tide at lukke her ved at bede om svar fra dem der prøvede at hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 17:08 #180
JO

men kik lige på http://www.eksperten.dk/spm/954554

kan ikke køre windows home server 2011 64-bit i virtualbox
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2012 - 17:12 #181
#180
Det er et andet spørgsmål, så bed du bare om svar her så der kan lukkes.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2012 - 19:08 #182
http://www.leedesmond.com/images/vpc2k7-pxeboot.png

http://wl500g.info/attachment.php?attachmentid=3905&stc=1&d=1228565723

http://wl500g.info/showthread.php?t=17156

eller dut den ???

Option 2 : Using TFTPD32.exe

You can download the tool from here.  The tool includes DHCP,TFTP,DNS services.  The tool can also be installed as a windows service if you need to. You have some advanced settings that can be configured but for this post we are just interested in the DHCP-TFTP Functionality.

Note: if you want to make TFTP32.exe a windows service, you need to download the correct package from their web site. You have 2 options: TFTP32.ex as stand alone and TFTP32.exe as service

Logon into your future TFTP Windows server and install the Tftpd32.exe software.  Based on your configuration, you will need to configure the DHCP settings and the basic TFTP Server Settings.To ease the setup, I'm assuming that you will be using the DHCP feature of the TFTPD32.exe utilty. After the installation, you can click on the shortcut created on the desktop and you will see a screen similar to the following :

If you click on settings button, you will be redirected to the following dialog box.  I have changed the Base  TFTP Directory to c:\tftproot. You can accept default or point to another folder if you prefer to.  Press OK when done

Finally, go to the DCHP server tab and fill in the requested information (if you intend to use the DHCP feature of TFTD32.exe)

As you can see, this is quite straightforward !  Using TFTPD32 can be useful, if you do not have the DHCP Service already installed on your Windows box. Like the previous option, we are not able to boot in PXE mode at this stage, we will need to populate the tftp root directory with the correct files. Note that in the DHCP configuration, you will need to provide the path of the boot file for the pxe server. Again no panic, we will explain that in the next lines.

Option 3 :  Build up  your "Custom"  TFTP Server

With this option, we will try to use only windows components in order to build up your TFTP/PXE server.  We will use a "old" recipe in order to have a working TFTP Server running on a Windows 2003 server.  You can configure a TFTP Server by using the following procedure

Step 1 : installing and Configuring the TFTP service
■Copy the file tftpd.exe from %root%\system32\dllCache to %root%\system32 ( This is only possible for Windows 2003 Operating Systems. If you have Windows 2008 OS or later, you will need to copy the file from a Windows 2003 box.)
■using the resource kit instsrv.exe, create a service using the following command

intsrv tftpd c:\winnt\system32\tftpd.  ( or you can use SC.exe)
1.Start the service using the command net start tftpd
2.Normally, after the service starts, it creates a folder  in %root%\tftpdroot
3.To start the service automatically at boot time, in services.msc change to start automatically option

Additional information : if the tftpdroot is not automatically created, you need to created it manually. You need to check that a registry key has been created as well. If not, you need to created it manually. Navigate to HKLM\system\CurrentControlSet\Services\tftpd\Parameters. Create (if not existing) the key directory and in the value specify the location of the tftpdroot folder

Step 2 : installing and Configuring the DHCP service

You install the DHCP service via the Add/remove program applet.  You need to configure additional settings within the DHCP in order to have a working PXE server. The following options should be configured :
1.Scope options : 066 Boot server  value :host name or IP Address of the Tftp/DHCP server
2.Scope options : 067  boot file name                value:<%your pxeboot file%>)
3.Restart the DHCP
4.Scope option: 043 Vendor specific info        Value : 01 04 00 00 00 00 ff.
5.add additional option via Netsh

C:\WINDOWS\system32>netsh
netsh>dhcp
netsh dhcp>server \\<server name> *OR* <server IP address>
netsh dhcp server>add optiondef 60 PXEClient String 0 comment=PXE support
netsh dhcp server>set optionvalue 60 STRING PXEClient

To verify that the Option 060 was added successfully enter the command:

netsh dhcp server>show optionvalue
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2012 - 16:16 #183
Svar (til løsninger og pointgivning)