Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 18:41 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte eclipse java error hjælp

hey

jeg kan ikke få mit eclipse til at køre når jeg prøver at starte det får jeg denne error

failed to load the JNI shared library "C:\ProgramFiles\java\jdk1.7.0\server\jvm.dll".

jeg har prøvt at google det folk siger man skal geninstaller java hvilket jeg har gjort nu og det virker ikke hjælp
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 19:00 #1
Eksisterer den fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 19:01 #2
Og eksisterer "C:\ProgramFiles\java\jdk1.7.0\jre\bin\server\jvm.dll" ?
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 19:12 #3
nej
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 19:13 #4
har forsøgt at kopir den fra nogle andre java mapper men det virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 19:16 #5
Har du windows 64-bit og kun installeret java 32-bit? Så skal du måske bare hente 64-bit versionen af jdk1.7
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 19:17 #6
Nåja, du kan tjekke hvilke(n) java version du har installeret. Hvis der kun er java under "C:\Program Files (x86)\java", så er det 32-bit versionen.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 19:19 #7
Eclipse boer virke fint med baade 32 og 64 bit Java.

Men den sti er total fubar.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 19:20 #8
Er JAVA_HOME defineret?

Hvad indeholder eclipse.ini?
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 19:28 #9
Er JAVA_HOME defineret?
ved jeg ikke hvor den tjekker jeg det
Hvad indeholder eclipse.ini?

-startup
plugins/org.eclipse.equinox.launcher_1.2.0.v20110502.jar
--launcher.library
plugins/org.eclipse.equinox.launcher.win32.win32.x86_1.1.100.v20110502
-product
org.eclipse.epp.package.java.product
--launcher.defaultAction
openFile
--launcher.XXMaxPermSize
256M
-showsplash
org.eclipse.platform
--launcher.XXMaxPermSize
256m
--launcher.defaultAction
openFile
-vmargs
-Dosgi.requiredJavaVersion=1.5
-Xms40m
-Xmx384m

Har du windows 64-bit og kun installeret java 32-bit? Så skal du måske bare hente 64-bit versionen af jdk1.7
ja har installered både 32/64 bit and uninstalled and reinstalled
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 19:31 #10
aaben en kommando prompt og skrev:

set java_home
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 19:39 #11
ikke difinered hvor skal difineretes hend??
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 19:49 #12
kræver det en genstart for miljø variabler virker??
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 21:31 #13
Det gjorde det ihvertfald i gamle dage.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2011 - 21:31 #14
Hvor ligger din jvm.dll faktisk henne?
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 22:29 #15
C:\Program Files\Java\jdk1.7.0\bin\server

dem findes dog ikke i C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.7.0\bin
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 22:37 #16
dog hvis jeg prøver 86x_64 versionen af eclipse sker der ingen ting programmet virker stadig ikke da det ikke kommer frem får stadig den samme fejl ved 32 versionen
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 23:03 #17
Jeg har kun en "server" mappe under jdk1.7.0\jre\bin (både 32 og 64 bit). Der burde ikke være denne mappe under jdk1.7.0\bin.

Jeg har ikke JAVA_HOME sat på de computere hvor jeg bruger eclipse.

Du kan vælge hvilken java vm eclipse skal bruge for at starte op fra kommandolinien:
eclipse.exe -vm <path to java vm>
F.eks.:
eclipse.exe -vm "C:\Program Files\Java\jdk1.7.0\jre\bin\javaw.exe"
hvor du selvfølgelig først skal stå der hvor eclipse.exe ligger.

Prøv dig frem og se om der er en af dine java installationer der fungerer med din eclipse.
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 23:14 #18
åh prøved det du skrev der med eclipse.exe så ud til at virker men da jeg prøved på at køre eclipse skete det samme som før bare at der også kom anden fejl oo også
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 23:39 #19
okay har pilled lidt ved mine milijø variabler og tænkt tilbage på hvad jeg har ændret da jeg kom i tank om at jeg hade lavt en variable der hedder Path hvilket var den der gjorde at jeg ikke kunne starte eclipse af en eller anden grund men problemet er at jeg skal bruge den variable til mit java programmering tror jeg da den er en del af en opsætning guide til java / android programmering http://www.mybringback.com/bringers/java-programming/the-basics/441/setting-up-jre-on-you-computer-so-you-can-begin-java-programming/

http://www.youtube.com/watch?v=SUOWNXGRc6g&feature=relmfu
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2011 - 23:46 #20
En lille test for at tjekke om Path er sat korrekt mht. java, fra kommandolinien:
java -version
Avatar billede simondid Nybegynder
20. august 2011 - 23:51 #21
når jeg gør det kommer der en masse ting op men ved i om den Path jeg skulle lave er noget meget vigtigt eller??+
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2011 - 00:07 #22
Nu når jeg lige tjekker min Path, ser den utrolig kort ud. Synes den plejede at inkludere noget java, men det gør den slet ikke mere. Den peger mest på nogle mapper under windows. Så lige mht. java har den nok ikke den store betydning.
Avatar billede simondid Nybegynder
24. august 2011 - 19:56 #23
nogle der vil have pointes for det her??