Avatar billede mikkelfaber Nybegynder
20. august 2011 - 15:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Manglende registrering af alle RAM kredse i windows xp

Jeg har 8GB instaleret som windows ikke registrere. Jeg har tjekket BIOS og kan se dem der, og jeg har instaleret sisoft sandra og kan se dem der.
Mit spørgsmål er så, kører rammene eller ej?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. august 2011 - 15:24 #1
32-bit udgaven understøtter kun 4GB, er det mon årsagen?
20. august 2011 - 16:04 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Jeg gætter også på #1 !!!
Avatar billede vejmand Juniormester
20. august 2011 - 16:08 #3
karise_larry >> Det er XP...........som skrevet i spørgsmålet......
Avatar billede Achchaos Nybegynder
20. august 2011 - 17:36 #4
Som vejmand siger, bruger du den almindelige udgave af Windows XP? Jeg ved ikke om man kan få fat i en 64 bit udgave af Windows XP, men hvis man ikke kan, så bliver du nød til at upgradere til Vista 64bit (puha) eller Windows 7 64bit for at udnytte det hele.
Ligeledes hvis du ikke engang ser 4GB som vejmand siger, kan jeg også fortæller hvorfor det ikke er tilfældet. Det er grundet dit grafikkkort, hvis det har dedikeret hukommelse, bliver den mængde trukket fra de 4GB.
Avatar billede mikkelfaber Nybegynder
22. august 2011 - 09:07 #5
Jeg har ikke dedikeret grafikkort.
XP er stadig det mest stabile af windows udgaverne, så jeg ville være ked af at skulle skifte.
Jeg ser om jeg kan finde x64bit udgaven.

Jeg har xp version 2002 sp3
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2011 - 09:13 #6
Okay, så kommer her et svar.  :-)
22. august 2011 - 09:13 #7
... hvis du 'finder' XP 64Bit udgaven, vil du få besvær med driversoftwaren. Det er ikke altid den findes i 64Bit udgave eller så kan 32Bit udgaven ikke spille sammen med XP 64Bit - så er du advaret!

WIN7 er sandelig også stabil!
Avatar billede mikkelfaber Nybegynder
22. august 2011 - 14:06 #8
OK måske jeg må vende snuden mod win7

tak for svar

hvem skal have point, er ikke så tit herinde
22. august 2011 - 15:20 #9
Ping...

(Vi deler alle sammen...)
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2011 - 15:28 #10
karise_larry >> Så skal du lige sende et svar.....  :-)
22. august 2011 - 15:35 #11
Ping...
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
22. august 2011 - 16:10 #12
Ram-diske er populære for tiden. Det kunne være en nødløsning, så du kan få det hele i brug.