Avatar billede KHHP Juniormester
20. august 2011 - 10:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med iWeb side

Hej
Jeg har lavet en hjemmeside i iWeb(den der følger med iLife '11), som jeg skal have uploadet til mit webhotel. Siden virker uden problemer, når jeg kører den i XAMPP, på min Mac, men når jeg så eksporterer filerne igen, men med den forskel at jeg denne gang udskifter den URL siden ligger på.
Til test var det: http://localhost/mitsidenavn
Til mit webhotel: http://mitdomæne.dk

På mit webhotel skal jeg uploade til mappen public_html.
Efter hvad jeg ved, så kører den server mit hotel ligger på UNIX, men det burde da ikke have betydning for om jeg kan bruge normale HTML-filer.

Her er den syntax fejl min browser giver mig: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/u099916672/public_html/index.html on line 1
Jeg kan sagtens lave en ganske normal HTML-fil i Dreamweaver og så uploade den til mit hotel, og så virker den side uden bøvl.
Har også prøvet manuelt og åbne en af undersiderne ved at skrive adressen til den fil. f.eks.: http://mitdomæne.dk/kontakt.html, men giver mig denne syntax error: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/u099916672/public_html/KHIT_Tutorials/Contact.html on line 1
Har forsøgt at åbne begge filer i Dreamweaver, men den finder ingen fejl.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2011 - 12:26 #1
Det ville være rart at se første linie, men mon ikke der står <?xml ... og noget mere.

Opsætningen af php kan gøre det ulovligt. Du kan sikkert bare slette linien.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. august 2011 - 13:01 #2
Her har du indholdet af index.html:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><head><title></title><meta http-equiv="refresh" content="0;url= KHIT_Tutorials/Welcome.html" /></head><body></body></html>
Alt denne tekst står i linje 1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2011 - 15:12 #3
Det er

  <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

den PHP ikke kan klare. Du kan fjerne den (og der er jo ingen grund til at bruge XHTML), eller indstille PHP anderledes.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. august 2011 - 15:30 #4
Ok, men siden er lavet med iWeb's standard opsætning, men det vil jeg lige prøve, og så vender jeg tilbage
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. august 2011 - 21:53 #5
Nu er XHTML ikke noget at samle på, men man kan jo lade det stå, og så ændre PHP indstillingerne. Jeg glemte at skrive hvad det var: Man skal slå short tags fra. Tjek med dit webhotel, om man kan det.
Avatar billede KHHP Juniormester
22. august 2011 - 15:57 #6
mit webhotel benytter noget der hedder cPanel, som administration til deres kunder. Jeg kan ikke lige finde nogen steder hvor jeg kan ændre PHP indstillinger. Jeg tror jeg prøver at kontakte deres support og ser hvad de kan fortælle mig.
Prøvede forresten også dit første forslag, med at fjerne det stykke kode. Det hjalp ikke. Først da jeg kopierede alt koden over i et PHP dokument i stedet for HTML, så kunne jeg komme til forsiden, men fik tre linjer med fejl, når jeg prøvede at gå til en af de andre sider, via menuen. Højest sandsynligt fordi den leder efter HTML-filerne og ikke PHP-filerne.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. september 2011 - 20:05 #7
Lukket. Droppede iWeb og kodede det hele selv.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. september 2011 - 20:05 #8
Ups! Glemte at markere som svar :)