Avatar billede naquer Nybegynder
19. august 2011 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

session header allerede sendt

Hej

Når jeg anvender $_SESSIONS i sammenhæng med at jeg bruger header('location:index.php')
får jeg følgende fejlmedd.:

fejl Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at test.php:57) in test.php on line 75

Helt i begyndelsen (uden BOM) har jeg:

<?
session_start();
?>

Har i noget bud på hvad jeg gør galt?
- Før jeg kalder header scriptet har jeg noget forskellige output, heriblandt html.
Avatar billede PacManiac Nybegynder
19. august 2011 - 19:04 #1
Jeg har ikke et direkte svar til dig.
Men det er noget med at man ikke må sende noget ud, før man bruger header('location: xxx);

ikke engang echo eller print.
Håber du kan bruge det til noget.
Avatar billede naquer Nybegynder
19. august 2011 - 19:12 #2
Tak for svaret. Prøver engang at omskrive min kode så alt outputtet er efter headeren og vender tilbage med resultatet :)
Avatar billede majbom Novice
19. august 2011 - 20:37 #3
der MÅ ikke være noget output overhovedet for header-kald. om det så er location eller andet, er lige gyldigt.

du kan lave masser af server-side kode før en header, men INTET output.

selv en lille dum ting som et linjeskift, eller tegnsæt med BOM får det til at fejle...
Avatar billede naquer Nybegynder
20. august 2011 - 00:02 #4
Mange tak. Efter ændringerne i min kode som splazz korrekt siger, er der ingen problemer.

I smider bare et svar
Avatar billede majbom Novice
20. august 2011 - 07:51 #5
jeg springer over - jeg uddybede bare det første svar :)
Avatar billede naquer Nybegynder
27. august 2011 - 16:08 #6
PacManiac du smider bare et svar, ellers lukker jeg herfra :)
Avatar billede naquer Nybegynder
03. september 2011 - 15:54 #7
Lukket