Avatar billede naquer Nybegynder
18. august 2011 - 20:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tjek om submit er trykket på

Hej

Jeg har forsøgt at tjekke om 'submit' knappen er trykket på med:

if(!isset($_POST['submit'])) {
    echo "Ikke trykket";
} else {
      echo "Gør noget";
}

ud fra følgende HTML

...
<input class="opretsubmit" type="submit" value="opret" name="submit" />
...

Mit problem er, at selvom jeg ikke har trykket på submit knappen, er output hele tiden "Ikke trykket". Hvad gør jeg galt?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2011 - 20:49 #1
Det virker fint hos mig. Måske får du lavet et GET request i stedet for POST i din form. Bruger du:

<form method="post" ...>
<input class="opretsubmit" type="submit" value="opret" name="submit" />
</form>
Avatar billede naquer Nybegynder
18. august 2011 - 21:24 #2
Ja, jeg bruger method='post'
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2011 - 21:39 #3
Med det her lille eksempel fungerer det fint. Måske du kunne vise noget mere kode.

index.html:
<form method="post" action="submit.php">
<input class="opretsubmit" type="submit" value="opret" name="submit" />
</form>

submit.php:
<?php
if(!isset($_POST['submit'])) {
    echo "Ikke trykket";
} else {
      echo "Gør noget";
}
echo '<br />';
print_r($_POST);
?>

Den sidste linie i php koden viser dig hvad det er du får postet, måske du kan se hvad der går galt der.
Avatar billede azzyh Nybegynder
18. august 2011 - 21:48 #4
!isset($_POST['submit'])) siger jo at den skal outputte "Ikke trykket"

Prøv at fjern det og så kun have:

if(isset($_POST['submit'])) {
    echo "Du har trykket";
}
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2011 - 21:53 #5
Virker også fint. Har ændret submit.php til:

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
      echo "Du har trykket";
}
echo '<br />';
print_r($_POST);
?>

Og det jeg ser i browseren:
Du har trykket
Array ( [submit] => opret )
Avatar billede webweaver Praktikant
18. august 2011 - 22:52 #6
naquer, selvfølgelig viser din PHP kode "ikke trykket" når du ikke har trykket .. Det er jo nøjagtig det du har bygget din kode til? Så det kan næppe være dit problem, selvom du skriver det. Er problemet, at selvom du trykker submit, står der stadig "ikke trykket" eller hvad?

Det er nemmere at hjælpe, hvis der afleveres en mere detaljeret forklaring af problemet :-)
Avatar billede naquer Nybegynder
19. august 2011 - 09:40 #7
Tak for svarene. Prøvede med dit script tolamaps og det virker, som du siger. Ved faktisk ikke hvad der gik galt i mit oprindelige script.

Du smider bare et svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2011 - 19:24 #8
Pointene må du gerne beholde.
Avatar billede naquer Nybegynder
27. august 2011 - 16:08 #9
Lukket - og takker