Avatar billede simonhans73 Nybegynder
17. august 2011 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

log filer i windows logbog viser mange fejl

Jeg har kigget i windows logbog og der er mange advarsler og mange fejl.

Burde jeg søge på event id-et og rette dem så vidt muligt, eller skal jeg bare ignorere dem, hvis systemet køre ok.

Før i tiden har aldrig gjort noget ved dem, men måske burde jeg?

Jeg vil gerne have et par forskellige meninger om det.

På forhånd tak.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
19. august 2011 - 09:22 #1
Umiddelbart ville jeg sørge for at holde antallet af fejl på et minimum.

Hvis der er mange kritiske fejl (røde cirkler med kryds i), så ville jeg tage EventID og søge på fejlen. Hvis der er et par stykker med store mellenrum imellem, så ville jeg ikke gøre noget ved.
Hvis fejlen nævner noget hardware, så prøv at finde ud af hvad det er og prøv at rette fejlen. I mange tilfælde kan dette ordnes med en opdatering af en driver.

Hvis der er mange udråbstegn, så kan du med fordel prøve at søge på EventID. Dette kan muligvis forbygge en kritisk fejl.

Jeg prøver selv så vidt muligt at holde mine windows logs fejlfri, men dette kan være tidskrævende. Din computer burde med mindre dine logfiler er fyldt med kritiske fejl fungere ganske fint.
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
19. august 2011 - 10:10 #2
Tak Martin-Rene. Godt udybet svar. Jeg venter lige og ser om andre har nogle meninger, før jeg uddeler points.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
11. oktober 2011 - 15:17 #3
Hej Simonhans

Er du kommet videre med dit spørgsmål?
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
14. oktober 2011 - 11:52 #4
test
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
14. oktober 2011 - 11:53 #5
du må gerne lægge et svar så du kan få points
mvh. Simon
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. oktober 2011 - 13:36 #6
Hej Simon

Her er så et svar.
Fik du tilstrækkelig informationer til at komme videre med dine logs?