Avatar billede turbo2000 Nybegynder
17. august 2011 - 08:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpelt ASP spørgsmål

Hvordan får jeg dette udskrevet hvis hvis type er lig med udlejes OG sælges? Det virker nemlig fint hvis kun 1 af de 3 er valgt, men så snart 2 eller 3 er valgt så udskriver den intet.

SQL = "SELECT TOP 3 * FROM boliger WHERE aktiv = 'ja' AND type = 'udlejes' OR type = 'koebes' OR type = 'saelges' ORDER BY boliger_id DESC"
Set x = Conn.Execute ( SQL )

<% if x("type") = "'udlejes' " Then %>Udlejes<% Elseif x("type") = "'koebes' " Then %>Købes<% Elseif x("type") = "'saelges' " Then %>Sælges<% end if %>
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2011 - 08:57 #1
Du kan prøve med denne løsning:

if x("type") = "udlejes" then response.write("Udlejes")
if x("type") = "koebes" then response.write("Købes")
if x("type") = "saelges" then response.write("Sælges")

Du kan i øvrigt gøre din SQL lidt mere overskuelig, hvis du benytter IN-operatoren i stedet:

SELECT TOP 3 *
FROM boliger
WHERE aktiv = 'ja'
AND type IN ('udlejes','koebes','saelges')
ORDER BY boliger_id DESC
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
17. august 2011 - 09:50 #2
Hejsa og tak for dit svar :)

Det fungerer desværre heller ikke. Det udskriver stadig ikke noget hvis 2 er valgt.

Det giver vel også mening at det ikke blir udskrevet hvis en bolig står som 'udlejes, koebes' :/
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2011 - 10:42 #3
OK, jeg fornemmer at du har flere værdier i type-feltet, dvs. f.eks. "udlejes, koebes", hvis disse to er mulige for en række... er det korrekt?

I så fald ville jeg forsøge med denne SQL:

SELECT TOP 3 *
FROM boliger
WHERE aktiv = 'ja'
AND (
    type LIKE '%udlejes%'
    OR type LIKE '%koebes%'
    OR type LIKE '%saelges%'
)
ORDER BY boliger_id DESC

og denne VBScript-kode:

if instr(x("type"), "udlejes") > 0 then response.write("Udlejes")
if instr(x("type"), "koebes") > 0 then response.write("Købes")
if instr(x("type"), "saelges") > 0 then response.write("Sælges")
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
17. august 2011 - 11:26 #4
Super det var lige det jeg skulle bruge :) Mange tak for hjælpen!
Avatar billede turbo2000 Nybegynder
17. august 2011 - 11:26 #5
Hov du må lige smide et svar :)
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2011 - 12:25 #6
Ja, det kommer her! Velbekomme!

NB: Du bør kun smide svar, hvis du har en løsning (ultimativt når du bliver bedt om at lægge et svar) og ikke når du blot kommenterer på tråden... blot til høflig info :-)