Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
16. august 2011 - 15:05 Der er 5 kommentarer

Postkilde med flere selects

Hejsa.

Hvordan er det nu man bygger op, så postkilden på en combobox i en formular har forskellige selects, afhængigt at kriterie.

Eks
iif(me!køn="Herre";(Select * from tblPersoner where køn="Herre";iifme!køn="Dame";(select * from tblPersoner where køn="Dame")) osv.

Ovenstående virker ikke, hvordan er det nu det skal skrives ?

// Lars
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2011 - 17:20 #1
Det du vil kan opnåes ved at ændre comboboxens rowsource i 'køn' controlens 'efter opdatering' event. Husk at requery og positionere vha. itemdata - og synkronisere i formularens 'ved åbning' event.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
25. september 2011 - 11:25 #2
Det var en del. Jeg prøver mig lige frem
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
18. januar 2012 - 10:21 #3
Denne er vist gammel nu. Beklager at jeg har været så længe om det.

I dette tilfælde har jeg nu en liste, som har følgende select:
SELECT tblMedlemmer.SpillerID, tblMedlemmer.Spillernavn FROM tblMedlemmer WHERE aktiv=true and klubID=AktivKlubID ORDER BY [Spillernavn];

Jeg har så et felt i min formular, som hedder "Vis også inaktive". Det vil sige at hvis man har flueben deri, skal select se således ud:
SELECT tblMedlemmer.SpillerID, tblMedlemmer.Spillernavn FROM tblMedlemmer WHERE klubID=AktivKlubID ORDER BY [Spillernavn];

Hvordan klares den rent praktisk ?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
18. januar 2012 - 10:27 #4
Nevermind. Jeg fandt ud af det. Smid et svar og points gives
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
18. januar 2012 - 10:39 #5
Fandt ud af det med me.felt.rowsource "select **********"

Lige en hurtig sidste ting, når du smider svar.
Hvis nu man vil ændre selve formlarens rowsource, hvad skriver man så?