Avatar billede guf0507 Nybegynder
16. august 2011 - 14:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Markering af element i tabel

Hej med Jer.

Jeg er ved at lave en hjemmeside ved brug af Visual Web Developer 2010 Express i xhtml/C#. En af siderne er en galleri side, der indeholder en tabel med asp:ImageButtons. Jeg har dog efterhånden fået en del billeder i denne tabel, så overflow propertien i #TableWrapper div'en blev nødvendig. Det jeg så har et problem med, er at gøre det synligt for brugeren, hvilken knap der blev trykket på sidst. Som det fremgår er det jo ImageButtons jeg benytter mig af, så denne markering jeg leder efter, skal ikke erstatte/override det image knappen allerede har, men blot ligge en gennemsigtig farve over billedet (f.eks. blå).
Jeg har ikke oprettet en style på selve tabellen i mit CSS.
Vedlægger kode til det første element i tabellen + kode til dennes eventhandler:

  <table align="center" class="style6" dir="ltr" id="GalleryGrid" width="515px">
  <tr><td><asp:ImageButton ID="ImageButton1" runat="server" Height="100px" ImageUrl="~/Images/ButtonsImages/IMG_Button1.jpg" ImageAlign="Middle" Width="100px" onclick="ImageButton1_Click" ToolTip="Klik her for større billede" /> </td>

  protected void ImageButton1_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
    {
        GalleryMain.ImageUrl = "~/Images/GalleryPics/DSC_2409.jpg";
        ImageButton1.Focus();
    }

Håber det er info nok, ellers håber jeg I vil gøre mig opmærksom på eventuelle mangler.

På forhånd tak, Jimmy
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. august 2011 - 23:29 #1
Meget simpelt at opnå clientside, vil du lave det serverside?
Avatar billede guf0507 Nybegynder
17. august 2011 - 00:24 #2
Hej Janus.

Tak for dit input, men nu er jeg ret ny i det her programmering, og jeg har derfor ingen anelse om hvad clientside eller serverside er.
Kan du uddybe det lidt?
Tak.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
17. august 2011 - 09:34 #3
Det som du har postet er serverside, dvs. når klienten (i det her tilfælde browseren) rejser et knapklik, vil der ske en postback tilbage til serveren og du vil så ændre imageurl'en.

Hvis det havde været klientside, så ville der ikke ske noget postback, men altså udelukkende ske på klienten. Klientside er altid at foretrække udfra performance og vedligehold, det såfremt der ikke findes krav om non-javascript funktionalitet :)

Ofte kører man med sådan en delt arkitektur, noget er nemmest klientside, noget andet serverside.

Det er helt op til dig :)
Avatar billede guf0507 Nybegynder
19. august 2011 - 22:45 #4
Tak for hjælpen Janus :)

Jeg vil se om jeg ikke kan finpudse funktionaliteten lidt ^^

Er ik helt sikker på det med pointgivning, men de 30 point der er i luften, vil jeg ihvertfald tildele dig :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. august 2011 - 09:58 #5
Tip top..