Avatar billede Vixo Novice
16. august 2011 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt menu via admin panel

Hej, jeg har fået som opgave at lave en hjemmeside og det store problem ved hjemmesiden er at de gerne vil kunne tilføje menu punkter via deres admin panel.

Da denne menu er delt op i 3 dele har jeg meget svært ved at se hvordan det skal sættes op.
Først er der hovedmenu, og derefter en submenu som kommer i dropdown ved at holde musen over hovedmenuen. Derefter kommer der en 3 menu som dropper ud mod højre hvis man holder over en af submenu punkterne.

Nogle råd til hvordan jeg skal bygge dette op? Der skal kunne tilføjes og rettes både i hovedmenuen, i submenuen og den sidste submenu.
Tak :)
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 14:19 #1
hvordan er det bygget op nu, eller det er det ikke?

jeg ville lave en tabel med:

- id
-parent_id
- menupunkt
- href

og så lave en rekursiv funktion der henter alle menupunkter ud.

dine hovedmenupunkter har ikke noget stående i parent_id, mens parent_id på et submenupunkt matcher det hovedmenupunkt det hører under.

håber det gav mening :)
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 14:20 #2
og så for at gøre det lidt federe at arbejde med på admin siden, kan du jo tilføje noget javascript/ajax/jquery så man kan lave drag/drop på menupunkterne
Avatar billede Vixo Novice
16. august 2011 - 14:27 #3
Hvad så med sidste del af menuen? det 3 submenu som dropper ud fra submenuen? Nogle foreslag?

Den skal jo kun lave dropdown hvis den har nogle undermenuer.
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 15:03 #4
et under-under-punkt har jo parent_id som er det samme som dens over-punkt (som er et under-punkt til et hoved-punkt)...
Avatar billede majbom Novice
16. august 2011 - 15:03 #5
når det gøres på denne måde, kan man have et uendeligt antal niveauer...
Avatar billede Vixo Novice
15. september 2011 - 07:39 #6
okay tak, du kan bare lave et svar så får du dine point
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 08:22 #7
kommer her :)
Avatar billede majbom Novice
15. september 2011 - 08:46 #8
tfp :)